Bouw- en Afbouwmaterialen

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven die materialen verkopen om uw woning mee te verbouwen.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Bouw- en Afbouwmaterialen?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Bouwmaterialen voor uw woning, zoals stenen of dakpannen
  • Onderdelen voor uw badkamer, toilet of keuken
  • Tegels voor op de wand of op de vloer
  • Een bestelling is niet zoals als u had verwacht
  • Gegeven informatie en advies door de ondernemer

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de commissie Bouw- en Afbouwmaterialen. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt:

  • € 77,50 bij een factuurbedrag lager dan € 500,- 
  • € 102,50 bij een factuurbedrag tussen de € 500,- en € 1.500,- 
  • € 127,50 bij een factuurbedrag hoger dan € 1.500,-

U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij de Vereniging van Handelaren in Bouwmaterialen in Nederland (HIBIN). Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Bouw- en Afbouwmaterialen. 

Meer informatie


Hibin voorwaarden sluiten aansprakelijkheid voor tegels uit
Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft een badkamer aangeschaft bij de ondernemer. De klacht betreft de levering van[...]
Beschadigingen aan voordeur bijna niet te zien
Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt over de kwaliteit van een voordeur. Er zijn volgens de consument allerlei[...]
Klacht niet ontvankelijk; termijn ruimschoots overschreden
Waar gaat de uitspraak over? Het geschil vloeit voort uit een tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft[...]