Bouw- en Afbouwmaterialen

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven die materialen verkopen om uw woning mee te verbouwen.

logo commissie afbouwWelke klachten behandelt de Geschillencommissie Bouw- en Afbouwmaterialen?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Bouwmaterialen voor uw woning, zoals stenen of dakpannen
  • Onderdelen voor uw badkamer, toilet of keuken
  • Tegels voor op de wand of op de vloer
  • Een bestelling is niet zoals als u had verwacht
  • Gegeven informatie en advies door de ondernemer

Procedure
De eerste stap is om het bedrijf te vertellen dat u ontevreden bent. Heeft u na geklaagd te hebben bij de ondernemer samen nog geen oplossing gevonden? Dan kunt u terecht bij de Geschillencommissie. Bekijk de procedure van De Geschillencommissie.

Voorwaarde
Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie. Alle ondernemers die zijn aangesloten bij de Vereniging van Handelaren in Bouwmaterialen in Nederland (HIBIN) zijn automatisch aangesloten bij de Geschillencommissie Bouw- en Afbouwmaterialen. Check of uw ondernemer is aangesloten in de adressengids.


Aantal behandelde klachten met overzicht van de uitslagen
Bouw- en afbouwmaterialen taartdiagramIn 2016 zijn er 6 klachten door de Commissie Afbouw in behandeling genomen:

  • 1 klacht was gegrond
  • 1 klacht was ongegrond
  • 4 keer werd er al voor de zitting met de ondernemer geschikt.

Bron: Jaarverslag 2016

Meer informatie

Uw klacht indienen
Digitaal: klik op Klacht indienen. Een digitale klacht kunnen wij sneller behandelen. 
Per post: download het Vragenformulier en stuur het naar de Geschillencommissie, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.

“Ga via de knop Klacht indienen naar het digitale loket”
Terug naar boven