Bouw- en Afbouwmaterialen

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven die materialen verkopen om uw woning mee te verbouwen.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Bouw- en Afbouwmaterialen?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Bouwmaterialen voor uw woning, zoals stenen of dakpannen
  • Onderdelen voor uw badkamer, toilet of keuken
  • Tegels voor op de wand of op de vloer
  • Een bestelling is niet zoals als u had verwacht
  • Gegeven informatie en advies door de ondernemer

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Bouw- en Afbouwmaterialen. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt:

  • € 77,50 bij een factuurbedrag lager dan € 500,- 
  • € 102,50 bij een factuurbedrag tussen de € 500,- en € 1.500,- 
  • € 127,50 bij een factuurbedrag hoger dan € 1.500,-

U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij de Vereniging van Handelaren in Bouwmaterialen in Nederland (HIBIN). Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Bouw- en Afbouwmaterialen. 

Meer informatie


Plinten in keuken zuigen vocht op. De ondernemer is niet aansprakelijk.
Waar gaat de uitspraak over De door de ondernemer geleverde onderdelen vertonen waterschade. De ondernemer zegt dat de consument te[...]
De keuken is te hoog geplaatst. Oorzaak is gelegen in de hoogte van de vloer gelegd door de aannemer. Dat valt onder de risicosfeer van de consument.
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 27 september 2017 gesloten overeenkomst waarbij de ondernemer zich[...]
Tegels die niet schoon te krijgen zijn.
Omdat een consument voor zijn badkamer zwarte kwaliteitstegels met een structuur wil, koopt hij ze niet bij een bouwmarkt maar[...]

Wij werken thuis! Hierdoor zijn wij telefonisch niet bereikbaar


De Geschillencommissie waarborgt de veiligheid van haar medewerkers door thuis te werken. Hierdoor is tot nader bericht alleen ons Klachtenloket Kinderopvang telefonisch bereikbaar. Alle andere telefoonlijnen zijn helaas gesloten. We werken hard aan een andere oplossing en vragen uw begrip en geduld hiervoor.

Uiteraard kunt u altijd gebruik maken van het contactformulier. Zo kunnen we al uw vragen toch beantwoorden. Lees hier verder over onze maatregelen.