Sieraden en Uurwerken

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven op het gebied van sieraden en horloges.

Welke klachten behandelt de commissie Sieraden en Uurwerken?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen gaan over de aankoop, reparatie en/of taxatie van:

  • Uurwerken
  • Horloges
  • Sieraden

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2019 van deze commissie vindt u in ons jaarverslag 2019 van de commissie Sieraden en Uurwerken. Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl. Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Sieraden en Uurwerken bedragen: € 77,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer lid is van de Federatie goud en Zilver (FGZ). Deze branche-organisatie is aangesloten bij de Geschillencommissie Sieraden en Uurwerken.

Meer informatie


Trouwringen voldoen niet
Waar gaat de uitspraak over De consument is niet tevreden met de door de ondernemer geleverde trouwringen. De commissie het[...]
Oorzaak stilstaan horloge onduidelijk. Nu klachten direct na aankoop ontstonden, is de ondernemer verantwoordelijk voor het verhelpen daarvan
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 16 december 2016 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst.[...]
Vervorming aan de ring komt door het model. Overeenkomst wordt ontbonden
Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 7 december 2017 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst.[...]

Alle telefoonlijnen vanaf maandag 5 oktober 2020 gesloten


De Geschillencommissie wil de veiligheid van haar medewerkers waarborgen door volledig thuis te werken. Hierdoor zijn wij tot nader bericht telefonisch niet bereikbaar.

Uiteraard kunt u altijd gebruik maken van het contactformulier. Zo kunnen we al uw vragen toch beantwoorden. Lees hier verder over onze maatregelen.