Samenwerken 
aan recht
Dat doen we voor u!

Samenwerken aan recht

Dat doen we voor u!

Allereerst: welkom bij De Geschillencommissie!

U bent op deze pagina terecht gekomen omdat u doorverwezen bent vanuit het Juridisch Loket. Daar heeft u met iemand gesproken over het probleem dat u heeft met de aanbieder van een product of dienst. U heeft uw klacht al gemeld bij de aanbieder, maar een passende oplossing is nog niet in zicht. De Geschillencommissie biedt verschillende manieren om klachten en problemen op te lossen. 

Allereerst: welkom bij De Geschillencommissie!

U bent op deze pagina terecht gekomen omdat u doorverwezen bent vanuit het Juridisch Loket. Daar heeft u met iemand gesproken over het probleem dat u heeft met de aanbieder van een product of dienst. U heeft uw klacht al gemeld bij de aanbieder, maar een passende oplossing is nog niet in zicht. De Geschillencommissie biedt verschillende manieren om klachten en problemen op te lossen. 

De Proeftuin

We willen u nog beter ondersteunen bij het oplossen van uw klacht of probleem. Daarom werken we samen met het Juridisch Loket aan nieuwe manieren om u te helpen. Dit doen we in een project dat 'de Proeftuin' heet.

In de Proeftuin bundelen we onze krachten om u snel en goed te helpen. Ons doel is om samen een oplossing te vinden, zonder dat u naar de rechter hoeft.

In deze samenwerking begeleiden we u in de wereld van klachten en geschillen bij De Geschillencommissie. Wij doen dit vanuit onze eigen kennis en ervaring. Het Juridisch Loket biedt juridisch advies, en de Geschillencommissie behandelt uw klacht of geschil op een onafhankelijke en onpartijdige manier. Samen zetten we ons in om u de best mogelijke hulp te bieden.

In het informatiedocument kunt u rustig teruglezen wat meedoen aan de Proeftuin precies voor u betekent. U mag zelf kiezen of u wilt meedoen, het is niet verplicht. Klik hier om het informatiedocument te openen.

Geschil melden

Voordat u uw geschil indient, is het belangrijk om op de hoogte te zijn van de volgende voorwaarden:

  • U heeft schriftelijk geklaagd bij de andere partij.
  • De andere partij is aangesloten bij De Geschillencommissie.
  • U betaalt behandelingskosten voor de procedure. Dit heet klachtengeld.
  • U weet dat De Geschillencommissie u inhoudelijk niet kan en ook niet mag adviseren.

Wilt u een geschil melden? Klik dan op de knop die het beste bij het onderwerp van uw geschil past. Door op de afbeelding te klikken, gaat u direct door naar het beknopte online vragenformulier waarmee u het geschil kunt indienen.

Wanneer u een geschil meldt bij De Geschillencommissie dan gaat u een procedure in. Op deze pagina leest u meer over onze procedure.

energie

Klik op een afbeelding om uw geschil te melden

Past uw geschil niet bij een van deze onderwerpen? Dan kunt u uw geschil melden via de algemene pagina van De Geschillencommissie. 

Informatie, advies of bemiddeling

Voordat u een geschil indient en een officiële procedure start, kan het zinvol zijn om eerst informatie in te winnen bij een klachtenloket. Dit doet u als er nog ruimte is om samen met de aanbieder tot een oplossing te komen. De Geschillencommissie heeft in totaal acht klachtenloketten. Een klachtenloket kan u helpen met informatie, richtinggevend advies en bemiddeling.

In de Proeftuin kunt u bij de volgende klachtenloketten terecht. Als u met ons belt, laat u ons dan weten dat u via het Juridisch Loket bij ons terecht bent gekomen?

Past uw klacht niet bij een van de onderwerpen? Dan kunt u altijd terecht bij een van de andere klachtenloketten. Klik hier om naar de overzichtspagina van alle klachtenloketten te gaan.

Over De Geschillencommissie

Bij ons kunt u terecht met uw klacht of geschil. Wij behandelen onafhankelijk en onpartijdig klachten en geschillen tussen aanbieders van producten en diensten en de klanten/cliënten van die aanbieders.  We doen een bindende uitspraak in de zaak, en daar moeten beide partijen zich aan houden. De Geschillencommissie biedt verschillende manieren om klachten en geschillen op te lossen. Dit gebeurt via acht klachtenloketten en 84 geschillencommissies die actief zijn in diverse sectoren. 

Wilt u meer lezen over De Geschillencommissie? Neem dan eens een kijkje op samenwerkenaankwaliteit.nl. Daar vindt u onze jaarverslagen.