Een klacht voor de Geschillencommissie Energie
"Er is een goede oplossing uitgekomen"
De woorden van een klant/cliƫnt na zitting
(tevredenheidsmonitor april 2019)
De Geschillencommissie heeft twee commissies waarbij energie-klachten ingediend kunnen worden:
Energieleveranciers en netbeheerders
Deze Geschillencommissies voor Energie behandelen klachten van (zakelijke) klanten tegen een energieleverancier over afsluiten, levering of tarieven van gas, elektriciteit en warmte. Daarnaast behandelen de commissies klachten tegen de netbeheerder over het functioneren van de meter (ijking) of schade als gevolg van een stroomstoring.
Zowel de energieleverancier als netbeheerder worden hierna aangeduid met de term 'leverancier'.
Procedure bij De Geschillencommissie
Om u gerichter en beter te helpen, stellen we u een aantal belangrijke vragen voordat u de klacht indient. Deze vragen gaan specifiek over de voorwaarden die gelden bij de Geschillencommissies voor Energie.
Eerst meer lezen over het verloop van de procedure? Kijk dan hier.
"Er is een goede oplossing uitgekomen"
De woorden van een klant/cliƫnt na zitting
(tevredenheidsmonitor april 2019)
CONTACTGEGEVENS
Postadres:
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Bezoekadres
Bordewijklaan 46
2591 XR Den Haag
Bel: 070 310 53 10
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag 09:00 - 16:00uur
Copyright Ā© De Geschillencommissie 2011-2025 | Disclaimer | Privacy
Wij gebruiken functionele, analytische en marketing cookies. Via de knop Privacy & Cookies beleid kunt u altijd uw toestemming wijzigen of intrekken (in de balk aan de rechteronderkant van het scherm).
Indien u zelf wenst te selecteren welke cookies u wilt accepteren klikt u op 'Zelf instellen'.
Zelf cookies instellen
Door op 'Accepteren' te klikken, gaat u akkoord met het gebruik van alle cookies zoals genoemd in ons cookiebeleid. U kunt alle cookies weigeren door op 'Weigeren' te klikken.
Accepteren Weigeren
Als de klacht betrekking heeft op een onbetaalde rekening, moet dit bedrag bij De Geschillencommissie in depot gestort worden. De Commissie bewaart dit geld tot aan de uitspraak waarin staat wie er recht heeft op dit bedrag.
Bij particuliere contracten met de leverancier is het mogelijk ontheffing van betaling aan te vragen. U moet dan specificeren waarom u het bedrag niet kan/wil betalen. De Commissie beslist hierover.
Zonder depotstorting of toegekende ontheffing kan de klacht niet worden behandeld.
Contact
Meer weten? Neem telefonisch contact met ons (tijdens kantooruren) op of vul het contactformulier in.
Met uw mobiele telefoon kunt u toegang krijgen tot ons online zaaksysteem. Wij kunnen dan digitaal met u corresponderen.
Als u een particuliere klant bent zonder vertegenwoordiger, kunt u zelf een account aanmaken.
Kies hieronder wat op u van toepassing is:
Geen mobiel telefoonnummer? Dan kunnen wij alleen per post met u corresponderen.
De Geschillencommissies voor Energie mogen geen klachten behandelen als het financieel belang hoger is dan toegestaan.
Enige uitzondering hierop als beide partijen (dus de klant en de leverancier) akkoord gaan met dit te hoge bedrag. Deze verklaring moet dan aan het dossier worden toegevoegd. Heeft u akkoord van de leverancier? Ga dan terug naar de vraag en ga verder.
Contact
Meer weten? Neem telefonisch contact met ons (tijdens kantooruren) op of vul het contactformulier in.
De Geschillencommissie Energie kan alleen klachten behandelen van klanten over hun leveringscontract, dus bijvoorbeeld over de hoogte van de eindafrekening. Als u geen leveringscontract heeft met de leverancier of uw klacht gaat over iets anders, kunt u niet bij deze geschillencommissie terecht.
Contact
Meer weten? Neem telefonisch contact met ons (tijdens kantooruren) op of vul het contactformulier in.
De leverancier waarover u klaagt is blijkbaar niet aangesloten bij Energie Nederland of Netbeheer Nederland of geregistreerd bij De Geschillencommissie. Alleen als een leverancier aangesloten of geregistreerd is, kan de klacht behandeld worden.
Contact
Meer weten? Neem telefonisch contact met ons (tijdens kantooruren) op of vul het contactformulier in.
U kunt bij deze commissie niet klagen over verhuur van cv-ketels of onderhoudscontracten.
U heeft nog niet geklaagd bij de energieleverancier. U kunt pas een procedure starten nadat u geprobeerd heeft de klacht samen met de leverancier op te lossen.
Contact
Meer weten? Neem telefonisch contact met ons (tijdens kantooruren) op of vul het contactformulier in.
Staat de leverancier daar niet tussen, dan is hij mogelijk rechtstreeks geregistreerd bij onze organisatie. U kunt hierover telefonisch contact met ons opnemen via 070 310 5 310.
Voor een procedure bij De Geschillencommissie moet u het klachtengeld voldoen. Daarvan kan niet worden afgeweken.
Contact
Meer weten? Neem telefonisch contact met ons (tijdens kantooruren) op of vul het contactformulier in.