Een klacht voor de Geschillencommissie Energie

Belangrijke informatie vooraf

De Geschillencommissie heeft twee commissies waarbij energie-klachten ingediend kunnen worden: 

  • De Geschillencommissie Energie behandelt klachten van particuliere klanten. 
  • De Geschillencommissie Energie Zakelijk behandelt klachten van zakelijke klanten.

Energieleveranciers en netbeheerders
Deze Geschillencommissies voor Energie behandelen klachten van (zakelijke) klanten tegen een energieleverancier over afsluiten, levering of tarieven van gas, elektriciteit en warmte. Daarnaast behandelen de commissies klachten tegen de netbeheerder over het functioneren van de meter (ijking) of schade als gevolg van een stroomstoring.
Zowel de energieleverancier als netbeheerder worden hierna aangeduid met de term 'leverancier'.

Procedure bij De Geschillencommissie
Om u gerichter en beter te helpen, stellen we u een aantal belangrijke vragen voordat u de klacht indient. Deze vragen gaan specifiek over de voorwaarden die gelden bij de Geschillencommissies voor Energie. 

Eerst meer lezen over het verloop van de procedure? Kijk dan hier.

"Er is een goede oplossing uitgekomen"
De woorden van een klant/cliƫnt na zitting

(tevredenheidsmonitor april 2019)