Aandacht voor compensatieregelingen rondom coronacrisis

Ondernemers kunnen op dit moment niet altijd de aangekochte producten of diensten leveren. Consumenten zouden daarbij recht kunnen hebben op hun geld terug. Om op grote schaal faillissementen te voorkomen stellen diverse branches compensatieregelingen voor waaronder bijvoorbeeld het beschikbaar stellen van een compensatie-voucher. De ondernemers bieden de consument dan een soort tegoedbon aan.

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) onderkent dat vanwege de huidige uitzonderlijke situatie het voor consumenten redelijk en verstandig kan zijn om in te gaan op de voorgestelde compensatieregeling in plaats van terugbetaling te eisen. Daarbij zijn er wel een aantal uitganspunten die recht doen aan het recht van consumenten op terugbetaling, maar ook rekening houdt met de huidige situatie van ondernemers ten gevolge van de coronacrisis.

Speelt deze situatie bij u? Probeer er als consument en ondernemer samen uit te komen.
Probeer een oplossing te vinden waar u zich allebei goed bij voelt. En bekijk via onderstaande linken de extra informatie.

Meer informatie over corona

Wij werken thuis! Hierdoor zijn wij telefonisch niet bereikbaar


De Geschillencommissie waarborgt de veiligheid van haar medewerkers door thuis te werken. Hierdoor is tot nader bericht alleen ons Klachtenloket Kinderopvang telefonisch bereikbaar. Alle andere telefoonlijnen zijn helaas gesloten. We werken hard aan een andere oplossing en vragen uw begrip en geduld hiervoor.

Uiteraard kunt u altijd gebruik maken van het contactformulier. Zo kunnen we al uw vragen toch beantwoorden. Lees hier verder over onze maatregelen.