Nieuws

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws. Zoals de oprichting van een nieuwe commissie of interessante uitzendingen op televisie. Op deze pagina vindt u de meest actuele nieuwsberichten, maar u kunt ook de oudere nieuwsberichten van De Geschillencommissie bekijken.

Voor persvragen: bel met de afdeling communicatie via 070 - 310 53 10 of stuur een e-mail.

Trefwoord:

Jaar:

Nieuwsberichten

Resultaten (25)

Klachtafhandeling bij Europese webwinkels

25 / 05 / 2017

In 2016 bestelden Nederlanders voor ruim 1 miljard euro spullen bij webwinkels in het buitenland, maar binnen de Europese Unie (EU). Dit is een groei van 25 procent ten opzichte van 2015.

Jaarverslagen 2016 beschikbaar, bekijk ze nu!

26 / 04 / 2017

Ook in 2016 mochten wij het verschil maken voor talloze consumenten en ondernemers in Nederland. We hielpen ze met hun klachten en geschillen. De resultaten over het jaar 2016 goten we in een dynamisch digitaal jaarverslag. U leest het waar en wanneer u wilt én kunt het snel en eenvoudig delen met anderen. In het jaarverslag ziet u in één oogopslag al onze cijfers, handig uitgesplitst per commissie aangevuld met een aantal voorbeeldgeschillen en uitspraken.

Website De Geschillencommissie Zorg live

02 / 01 / 2017

De nieuwe website van De Geschillencommissie Zorg staat online, www.degeschillencommissiezorg.nl. Via de site kunnen cliënten klachten tegen hun zorgaanbieders deze indienen.

Tweede Kamer stemt voor behoud Geschillencommissie

09 / 12 / 2016

De volledige Tweede Kamer heeft gestemd tegen de afschaffing van de subsidie aan de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken.

Meerdere geschillencommissies zorg erkend

09 / 12 / 2016

De minister van VWS heeft inmiddels een aantal geschilleninstanties van De Geschillencommissie erkend. U kunt zich nu registreren voor deze geschillencommissies.

Kamermeerderheid voor behoud subsidie voor de geschillencommissies

08 / 12 / 2016

In september maakte de minister van Veiligheid en Justitie bekend de subsidie aan De Geschillencommissie te willen stopzetten. De Consumentenbond, VNO-NCW, MKB Nederland en de ANWB hebben de afgelopen tijd hard gestreden om de bezuiniging van tafel te krijgen.

Jaarverslagen van De Geschillencommissie online

08 / 12 / 2016

‘Optimaal digitaal’, onze uitdaging bij De Geschillencommissie. De grote informatiestroom die we dagelijks verwerken maakt dat we voortdurend bezig zijn met het optimaliseren hiervan.

Informatie over De Geschillencommissie en de Wkkgz

08 / 12 / 2016

De Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) schrijft voor dat alle zorgaanbieders uiterlijk 31 december 2016 zijn aangesloten bij een door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport erkende geschilinstantie.

Geschillencommissie Auteurscontractenrecht van start

08 / 12 / 2016

Auteurs, uitvoerend kunstenaars, uitgevers en producenten kunnen vanaf 1 oktober voor geschillen terecht bij de Geschillencommissie Auteurscontractenrecht.

Geschillencommissie Schadeherstelbedrijven van start per 1 oktober

08 / 12 / 2016

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen schadeherstelbedrijven die aangesloten zijn bij de BOVAG.

Terug naar boven