Geschillencommissie voor Ondernemerszaken

De Geschillencommissie voor Ondernemerszaken kan alle klachten tussen een bedrijf en zijn zakelijke klanten behandelen, als het bedrijf bij deze commissie is aangesloten.

U kunt als zakelijk klant (ondernemer) gewoon uw klacht indienen, wij zullen nagaan of het bedrijf is aangesloten. Als dit niet het geval is zullen we het bedrijf vragen dit alsnog te doen. Tot die tijd kunnen we het geschil dan niet behandelen.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie voor Ondernemerszaken bedragen: € 225,- (excl. BTW). Voor dit bedrag wordt zo nodig ook een deskundigenrapport opgemaakt. Is er geen deskundigenonderzoek nodig, dan zal aan het eind van de procedure een bedrag van € 75,-- (excl. BTW) aan u worden terugbetaald. U krijgt het volledige klachtengeld terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie.

Klachtenloket

Als het bedrijf is aangesloten bij de Geschillencommissie voor Ondernemerszaken en gebruik maakt van de diensten van het Klachtenloket, kunt u daar gratis terecht voor informatie en advies over uw vragen en/of klachten. Wij kunnen bemiddelen tussen u en het bedrijf.

Als u hierover meer informatie wilt of wilt weten welke bedrijven gebruik maken van het Klachtenloket, ga dan naar de pagina van het
Klachtenloket.

Meer informatie