Makelaardij Zakelijke Markt

Deze commissie behandelt klachten van ondernemers die gaan over de gemaakte afspraken met en geleverde diensten door de eigen makelaar/taxateur.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Makelaardij Zakelijke Markt?Icoon Geschillencommissie Makelaardij Zakelijke Markt

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Courtage
  • Schadevergoeding
  • Kwaliteit van de dienstverlening
  • Intrekkingskosten

Procedure
De eerste stap is om het bedrijf te vertellen dat u ontevreden bent. Heeft u na geklaagd te hebben bij de ondernemer samen nog geen oplossing gevonden? Dan kunt u terecht bij de Geschillencommissie. Bekijk de procedure van De Geschillencommissie .


Voorwaarde

De Geschillencommissie Makelaardij Zakelijke Markt kan alleen klachten behandelen tegen ondernemers die zijn aangesloten bij NVM of VastgoedPRO of bij de Geschillencommissie voor de behandeling van geschillen zijn geregistreerd. Klachten tegen of van makelaars die zijn aangesloten bij VBO Makelaar kan deze geschillencommissie niet behandelen. Check of uw ondernemer is aangesloten in de adressengids.
Als u een consument bent, kunt u uw klacht indienen bij de Geschillencommissie Makelaardij.

Daarnaast geldt dat het geschilbedrag niet hoger mag zijn dan € 10.000,-. Dit geldt alleen als het om aansprakelijkheid voor schade gaat. Bij andere onderwerpen mag het bedrag wel hoger zijn dan € 10.000,-.

Meer informatie

Uw klacht indienen
Digitaal: klik op Klacht indienen. Een digitale klacht kunnen wij sneller behandelen.
Per post: download het Vragenformulier en stuur het naar de Geschillencommissie, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.

“Ga via de knop Klacht indienen naar het digitale loket”
Terug naar boven