Hier ziet u het icoon van de Tuchtcommissie Nivre

Tuchtcommissie NIVRE

De Tuchtcommissie NIVRE behandelt klachten over het handelen of nalaten van een NIVRE Expert of NIVRE bureau dat mogelijk in strijd is met de gedragsregels van het NIVRE.

NIVRE Experts treden het leven van mensen binnen op het moment van schade. Emotie en nare ervaringen moeten vertaald worden naar oplossingen. De NIVRE Expert dient zich hierin objectief op te stellen en met empathie en voortvarendheid de schade te behandelen.

Wanneer kunt u een klacht indienen?

De gedragsregels van het NIVRE zijn een leidraad voor de verwachtingen die mensen mogen hebben over het gedrag en de intentie van een NIVRE Expert.
Wanneer een NIVRE Expert of NIVRE bureau in strijd handelt met de gedragsregels, statuten of reglementen van het NIVRE of zijn gedrag niet past bij een goede beroepsuitoefening, kunt u hierover een klacht indienen.
U kunt zowel als particulier als bedrijf een klacht indienen.

Klachten over de inhoud van een expertiserapport of klachten tegen een verzekeraar kunnen niet worden ingediend, zowel bij het Klachtenloket als de Tuchtcommissie. 

Klachtenloket

Om een klacht in te kunnen dienen bij de Tuchtcommissie, moet u eerst de klachtenprocedure van het Klachtenloket NIVRE (deze link leidt naar de pagina van het klachtenloket NIVRE) hebben doorlopen. Eerder kunt u niet naar de Tuchtcommissie.

Kosten

De kosten voor de behandeling van een klacht zijn afhankelijk van wie de klacht indient. Bent u een particulier die de klacht indient? Dan bedraagt het klachtengeld € 50,--. Dient u de klacht in namens een bedrijf? Dan bedraagt het klachtengeld € 250,- excl. BTW.
U krijgt het volledige klachtengeld terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld (deze link leidt u naar de kostenpagina van uw klacht).

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het voorgaande jaar van deze commissie vindt u in ons jaarverslag van de Tuchtcommissie NIVRE (deze link verwijst u naar het jaarverslag). Natuurlijk bent u ook geïnteresseerd in de pakkende verhalen die we graag met u delen op www.samenwerkenaankwaliteit.nl (deze link verwijst u naar de website samen werken aan kwaliteit). Gewoon zoals het is, uit de praktijk, vanuit ieders vak of betrokkenheid. Verhalen die de verbondenheid met onze organisatie heel mooi illustreren. Trotse verhalen, verhalen met een ziel, verhalen met verbeelding.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina Procesinformatie (deze link leidt u  naar de procesinformatie van de geschillencommissie).

Meer informatie