Uiterlijke Verzorging

Deze commissie Uiterlijke Verzorging behandelt klachten van consumenten tegen een kapper, schoonheidsspecialist of pedicure.

Soort klachten

Icoon Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging

Klachten kunnen gaan over:

  • Een slecht uitgevallen kappersbezoek
  • Optreden van lichamelijk na behandeling door een schoonheidsspecialist
  • Gegeven advies door kapper, schoonheidsspecialist of pedicure
  • Uitvoering van cosmetische ingrepen, zoals injecties met fillers of laserbehandelingen
  • Uitvoering van (medische) pedicurebehandelingen
  • Onvoldoende informatie over de ingreep
  • Onjuiste informatie over te verwachten resultaten

Lees meer over de klachten die de commissie wel en niet kan behandelen.

Kosten

Het klachtengeld bedraagt € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.


Aantal behandelde klachten met overzicht van de uitslagen
Uiterlijke verzorging taartdiagramIn 2016 zijn er 11 klachten door de Commissie Uiterlijke verzorging in behandeling genomen:

  • 4 klachten waren gegrond
  • 6 klachten waren ongegrond
  • 1 keer werd er al voor de zitting met de ondernemer geschikt.
Bron: Jaarverslag 2016

 

Meer informatie

Uw klacht indienen

Digitaal: klik op Klacht indienen. Een digitale klacht kunnen wij sneller behandelen.
Per post: download het Vragenformulier en stuur het naar de Geschillencommissie, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.

“Ga via de knop Klacht indienen naar het digitale loket”
Terug naar boven