Schikking over het ontvangersservice

De Geschillencommissie
Print Friendly, PDF & Email




Commissie: Post    Categorie: Postzending - algemeen    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Schikking   Referentiecode: 223012-231825

De uitspraak:

Waar gaat de uitspraak over? 

De consument heeft een klacht ingediend bij de ondernemer over de uitvoering van ontvanger service. Beide partijen hun standpunten zijn achterwege gelaten, omdat ze tijdens de zitting tot een oplossing zijn gekomen. Partijen hebben besloten dat de ondernemer een vergoeding van € 110,50 en klachtengeld van € 27,50 betaalt aan de consument. De commissie wijst het verzoek van de consument af, nu er een schikking tot stand is gekomen.

De uitspraak

Onderwerp van het geschil

De consument heeft de klacht voorgelegd aan de ondernemer.
Het geschil betreft de uitvoering van ontvangersservice.

Beoordeling van het geschil

De commissie heeft het volgende overwogen.
Tijdens de mondelinge behandeling hebben partijen alsnog overeenstemming bereikt over de wijze waarop
het geschil opgelost zal worden. Dit betekent dat de commissie niet toekomt aan een inhoudelijke
beoordeling van het geschil. Volstaan wordt met het hierna vastleggen van de tussen partijen tot stand
gekomen schikking.

De weergave van de standpunten van partijen is achterwege gelaten omdat partijen indachtig het door hen
getroffen vergelijk daarbij geen belang meer hebben.
Partijen zijn overeengekomen dat de ondernemer aan de consument een bedrag van € 110,50, alsmede
het klachtengeld van € 27,50 betaalt.

Derhalve wordt als volgt beslist.

Beslissing
De commissie stelt vast dat partijen ter beslechting van hun geschil ter zitting het volgende vergelijk hebben
getroffen en beslist op verzoek van partijen dienovereenkomstig:

De ondernemer betaalt aan de consument een vergoeding van € 138,–. Dit bedrag bestaat uit € 110,50 aan
tegemoetkoming en € 27,50 aan vergoeding ter zake het door de consument betaalde klachtengeld.
Betaling dient plaats te vinden binnen één week na verzenddatum van dit bindend advies, op het door de
consument in het portaal bij de geschillencommissie vermelde bankrekeningnummer.

Overeenkomstig het reglement van de commissie is de ondernemer aan de commissie behandelingskosten
verschuldigd.

Voor het overige verlenen partijen elkaar finale kwijting over en weer.

De commissie wijst het meer of anders door de consument verlangde af.