Centrale Antenne Inrichtingen

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen kabelbedrijven. Dit zijn bedrijven die de consument voorzien van radio, (digitale) televisie, telefonie, breedband, WiFi en glasvezel.

U kunt een klacht indienen tegen kabelaanbieders die zijn aangesloten bij NLConnect.

Welke klachten behandelt de commissie Centrale Antenne Inrichtingen

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Uw abonnement of de aanvraag daarvan
  • De levering van radio en televisie 
  • Problemen met uw glasvezelverbinding

Welke klacht behandelt de commissie Centrale Antenne Inrichtingen niet?

Klachten tegen Ziggo, DELTA en CAIW moeten worden ingediend bij de commissie Telecommunicatiediensten. Voor klachten tegen andere telecomaanbieders kunt u eveneens bij deze commissie terecht.

Aantal behandelde klachten en eindproducten

Alle cijfers, feiten en toelichting over het jaar 2018 van deze commissie vindt in het jaarverslag 2018 van de commissie Centrale Antenne Inrichtingen.

Kosten

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Centrale Antenne Inrichtingen bedragen: € 52,50. U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

Procedure

Bekijk alle informatie over hoe u een klacht bij ons kunt indienen en onze procedure op de pagina​ Procesinformatie.

Voorwaarde

Voorwaarde om een klacht in te kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie.

Meer informatie


Consument had zelf abonnement moeten opzeggen
De consument mocht er niet vanuit gaan dat hij niet zelf zijn abonnementen hoefde op te zeggen. Ook was de[...]
Aansluitkosten terecht bij consument in rekening gebracht
Onderwerp van het geschil Onderwerp van het geschil is de vraag of de consument als eerste huurder van een nieuw[...]
Wijziging tarief tijdens contractperiode
Onderwerp van het geschil Het geschil heeft betrekking op radio- en televisiesignalen.   Standpunt van de consument   Het standpunt[...]