Aan het badmeubel mankeert niets. Het is niet met een scheidingswand van de douche afgeschermd zodat het douchewater er tegenaan komt. Ook moet de ventilatie in de badkamer worden verbeterd.
Het badmeubel dat een consument voor € 1.129,- heeft gekocht en door een derde is geplaatst, is volgens haar niet deugdelijk. De deuren zijn opgebold en de onderste lade is ontwricht. Hoewel er tussen de douche en het badmeubel geen scheidingswand zit kan het water volgens haar niet tegen het badmeubel komen. De consument wil een nieuw badmeubel.
Volgens de ondernemer is het badmeubel in strijd met de garantiebepalingen te dicht bij de douche geplaatst zonder een deugdelijk douchescherm. Het advies een douchescherm te plaatsen of het badmeubel te verplaatsen heeft de consument in de wind geslagen. Omdat de klacht maar gedeeltelijk onder de garantie valt is haar voorgesteld op de aankoop van een nieuw badmeubel 50% korting te geven.
Ook de door de commissie ingeschakelde deskundige constateert dat het intrekken van water en stoom de oorzaak van het probleem is. Het komt direct op het meubel terecht. Hoewel er in het klepraam een ontluchtingsgleuf zit, adviseert de deskundige een automatisch geschakelde ventilator te laten monteren.
De commissie neemt de conclusies van de deskundige over. Het badmeubel is onvoldoende beschermd tegen het water vanuit de douche. Ook wordt de badkamer te weinig ontlucht. Dat komt voor rekening van de consument. Haar klacht is ongegrond.