Aan de hand van de reisbeschrijving had de consument kunnen weten dat het hotel in een druk uitgaansgebied ligt waar vooral jongeren hun vakantie vieren en dat het er daarbij luidruchtig kan toegaan. De reisorganisator hoeft daarom geen schadevergoeding te geven.
Het hotel op Mallorca is volgens de website van de reisorganisator kindvriendelijk en een medewerkster van het boekingskantoor bevestigt dit als de consument de reispapieren afhaalt. Maar in werkelijkheid is het een jongerenhotel waar volop wordt gefeest en de jongeren al om twaalf uur ‘s middags dronken zijn. Personeel van het hotel kan de jongeren niet de baas en laat ze hun gang gaan. Bovendien ligt er naast het hotel een Bierstrasse, waar ‘s avonds extreem harde muziek wordt gedraaid waardoor het éénjarig zoontje geen oog dicht doet. Alternatieven worden nauwelijks geboden en de hotelmedewerkers en de hostess geven aan dat de consument dit hotel nooit had moeten boeken. Volgens de consument is de reisorganisator niet verantwoordelijk voor het gedrag van de andere hotelgasten, maar is hij wel tekort geschoten in zijn informatieplicht. Hij wil daarom een vergoeding.
Het klopt volgens de reisorganisator dat de beschrijving aangeeft dat er kinderactiviteiten en –faciliteiten worden aangeboden, maar er wordt niet vermeld dat het een kindvriendelijk hotel is. Wel staat er dat het hotel bij jongeren erg populair is, centraal in een levendige omgeving ligt en dat er op maximaal 600 meter een discotheek en bars zijn. Het is één van de populairste badplaatsen met swingende stranden en volop uitgaansmogelijkheden. Het is daarom onmogelijk rust te garanderen. De reisleiding heeft ter plaatse een alternatief aangeboden, maar voor deze upgrade zouden kosten in rekening worden gebracht. Omdat de reis conform de reisovereenkomst is uitgevoerd wordt de consument geen financiële compensatie geboden.
De commissie komt eveneens tot het oordeel dat in zowel het aanbod als in de boekingsbevestiging niet over een kindvriendelijk hotel wordt gesproken. Het enige dat er staat is dat er kinderactiviteiten en -faciliteiten zijn. Ook wordt aangegeven dat er allerlei voorzieningen voor jongeren zijn zoals een discotheek, bars en vele andere uitgaansgelegenheden. De consument had dus kunnen weten dat deze zomervakantie met een kind van nog geen jaar een weinig gelukkige keuze was. Het vakantiegedrag van jongeren verdraagt zich niet met dat van gezinnen met jonge kinderen. Hoewel de vakantie niet helemaal was wat de consument mocht verwachten en hij enig ongerief heeft ondervonden, hoeft de reisorganisator hem toch geen vergoeding te geven.