Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 6961-6970 van de 9928 uitspraken

Onduidelijke communicatie over warmteverbruik leidt tot vergoeding

Commissie: Energie    Categorie: Informatieverstrekking    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 236760/239690

Waar gaat de uitspraak over? De consument is het niet eens met de jaarafrekening over 2022. Hij vindt dat het in rekening gebrachte warmteverbruik veel te hoog is en heeft meerdere keren om uitleg gevraagd, maar kreeg die niet. De ondernemer erkent dat de communicatie beter had gemoeten. Het verbruik is uiteindelijk opnieuw berekend en […]

Print/PDF

Onduidelijke compensatie bij meterafwijking: klacht gegrond verklaard

Commissie: Energie    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 1032846/1177883

Waar gaat de uitspraak over? De consument diende een klacht in over het gebrek aan uitleg bij een ontvangen compensatie van € 69,59 voor een afwijking in de verbruiksmeters van de WKO-installatie. Hij verzocht om transparante informatie over de berekening en juridische grondslag van deze vergoeding. De ondernemer gaf geen inhoudelijk verweer en verscheen niet […]

Print/PDF

Onduidelijke eindnota en dreiging met deurwaarder: klacht gegrond

Commissie: Energie    Categorie: Communicatie    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 232183/237101

Waar gaat de uitspraak over? De consument kreeg in april 2023 te horen dat zijn stroomlevering zou stoppen en stapte daarom in augustus over naar een andere leverancier. Hij ontving echter geen eindnota van zijn oude leverancier en kreeg ook geen reactie op zijn klachten, maar wel een dreiging met een deurwaarder. De consument wilde […]

Print/PDF

Onduidelijke informatie over à-la-carte restaurants leidt tot compensatie van € 250

Commissie: Reizen    Categorie: (non)conformiteit    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 536461/700390

Waar gaat de uitspraak over? De consument had een vakantie naar Turkije geboekt met de duidelijke wens om meerdere keren te dineren in à-la-carte restaurants. Volgens de informatie op de website en reisbescheiden zou dit mogelijk zijn, maar bij aankomst bleek dat dit beperkt was tot één keer per week. Na veel contact met de […]

Print/PDF

Onduidelijke kamerinformatie leidt tot vergoeding van € 300 voor consument

Commissie: Reizen    Categorie: (non)conformiteit    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 214086/244293

Waar gaat de uitspraak over? De consument had via een boekingssite een familiekamer geboekt voor vier personen, waarbij volgens de omschrijving sprake zou zijn van een extra open slaapkamer en vier bedden. Bij aankomst bleek de kamer echter kleiner dan verwacht, zonder extra slaapkamer en met onvoldoende bedden. Het hotel bood een andere kamer aan, […]

Print/PDF

Onduidelijke opdracht; notaris hoefde deze niet uit mailwisseling op te maken

Commissie: Notariaat Zakelijk    Categorie: Kosten    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: arbitraal vonnis   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 46372/111696

Waar gaat de uitspraak over Het gaat om een geschil tussen een stichting en de notaris over achterstallige erfpachtcanon. De stichting beroept zich op een mailbericht dat zij aan de notaris heeft verzonden waarin een bedrag van € 24.504,12 staat genoemd als over te maken achterstallige erfpachtcanon. De stichting stelt daarin de notaris de vraag […]

Print/PDF

Onduidelijke prijscommunicatie bij wateraansluiting: consument betaalt lager bedrag

Commissie: Water    Categorie: tarieven    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 1022519/1106174

Waar gaat de uitspraak over? De consument diende een klacht in over een factuur van € 2.834,– voor het verplaatsen van zijn wateraansluiting, terwijl hij eerder een opdrachtbevestiging ontving met een kostenopgave van € 2.180,–. De werkzaamheden vonden plaats in 2025, en de ondernemer bracht hogere tarieven in rekening op basis van het uitvoeringsjaar. De […]

Print/PDF

Onduidelijke prijsinformatie bij bouwaansluiting: consument betaalt lager bedrag

Commissie: Water    Categorie: Informatieplicht    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 1086505/1141682

Waar gaat de uitspraak over? De consument ontving in oktober 2024 een opdrachtbevestiging van € 1.785,80 voor het aanleggen van een bouwaansluiting. Na uitvoering van de werkzaamheden in maart 2025 volgde een factuur van € 2.398,–, gebaseerd op gestegen tarieven voor dat jaar. De consument stelde dat hij vooraf niet juist was geïnformeerd over de […]

Print/PDF

Onduidelijke reactie op tussenadvies: consument krijgt aanvullende vergoeding

Commissie: Energie    Categorie: Communicatie    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies na tussen advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 216898/230643

Waar gaat de uitspraak over? De commissie had eerder in een tussenadvies gevraagd om duidelijke antwoorden van de ondernemer op vragen van de consument over onverklaarbaar hoge warmtekosten. De ondernemer heeft hier onvoldoende gehoor aan gegeven. De commissie oordeelt dat de compensatie die de ondernemer heeft aangeboden te laag is. Hoewel de consument een vergoeding […]

Print/PDF

Onduidelijke rekeningen moeten mondeling worden toegelicht

Commissie: Energie    Categorie: Factuur    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 254898/278078

Waar gaat de uitspraak over? Een consument heeft geklaagd bij de Geschillencommissie Energie omdat hij geen duidelijke uitleg kreeg over de energierekeningen die hij ontving. De ondernemer stuurde wel een nieuwe eindnota, maar gaf geen verdere toelichting. De consument had meerdere keren gevraagd om uitleg, maar kreeg geen antwoord. De commissie vindt dat de ondernemer […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.