Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.
U ziet 7251-7260 van de 9928 uitspraken
Commissie: Kinderopvang
Categorie: -
Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
895896/1045621
Waar gaat de uitspraak over? Een consument sloot begin 2025 een opvangovereenkomst voor haar dochter, maar de ondernemer zegde deze kort daarna op omdat de medische situatie van het kind te complex zou zijn. Daarbij werden zonder toestemming de naam en gegevens van het kind gedeeld met het consultatiebureau. De commissie stelde vast dat er […]
Commissie: Kinderopvang
Categorie: -
Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
863590/1044925
Waar gaat de uitspraak over? De klacht van de consument gaat over de beëindiging van de opvangovereenkomst door het gastouderbureau na een valincident waarbij haar kind gewond raakte. Volgens de consument werd de overeenkomst onterecht per direct beëindigd zonder opzegtermijn en zonder haar instemming, terwijl het gastouderbureau stelde dat sprake was van een beëindiging met […]
Commissie: Tuchtcommissie NIVRE
Categorie: Tuchtrechtelijk verwijtbaar handelen
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Uitspraak
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
323611/462083
Waar gaat de uitspraak over? De zaak gaat over een klacht van een man die in 2016 een auto-ongeluk had en daarna werd bijgestaan door een letselschade-expert. De expert, die vanaf 2019 het dossier behandelde, reageerde nauwelijks op e-mails en telefoontjes van de man. Ook werd de man niet geïnformeerd toen het dossier in 2023 […]
Commissie: Ambulancezorg
Categorie: -
Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
803959/1028391
Waar gaat de uitspraak over? Op 9 september 2024 werd een ambulance ingeschakeld vanwege een forse verergering van chronische alvleesklierontsteking bij de cliënt. De klacht richtte zich op de bejegening door de ambulanceverpleegkundige, die volgens de cliënt direct bij binnenkomst aangaf dat hij zich aanstelde en verder passief bleef tijdens het onderzoek. Pas nadat uit […]
Commissie: Kinderopvang
Categorie: Geldzaken
Jaartal: 2016
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
2016-102534
Onderwerp van het geschil Het geschil betreft in hoofdzaak de vraag of de facturering aan en bejegening van de consument door de ondernemer na diens overname van de kinderopvangorganisatie waar de consument gebruik van maakte correct zijn geweest. De consument heeft de klacht op 23 januari 2016 schriftelijk voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de […]
Commissie: Waterrecreatie
Categorie: HISWA Algemene Aannemings-, verkoop- en leveringsvoorwaarden
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
61202
Onderwerp van het geschil Het geschil heeft betrekking op de reparatiewerkzaamheden aan de boot van consument. De opdracht daartoe is verstrekt op of omstreeks 31 augustus 2011. De consument heeft de klacht op 16 september 2011 schriftelijk voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. […]
Commissie: Makelaardij Consumentenmarkt
Categorie: (On)zorgvuldigheid
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
372021/447987
waar gaat het over? De consument klaagt dat de makelaar hem niet heeft geïnformeerd over de deadline van een aantrekkelijker bod zonder ontbindende voorwaarden van een tweede gegadigde (S.), terwijl hij dit wel had moeten doen. Hierdoor was de consument van mening dat hij een lagere verkoopopbrengst had behaald. De consument stelt dat het bestaan […]
Commissie: Post
Categorie: Informatie
Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
POS990.052
Onderwerp van het geschil Onderwerp van het geschil is schadevergoeding voor 7 postpakketten die geadresseerde niet hebben bereikt en (deels) beschadigd zijn. De consument heeft een bedrag van ƒ 35,– niet betaald en bij de commissie gedeponeerd. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak. Wij […]
Commissie: Kinderopvang
Categorie: -
Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
975360/1048158
Waar gaat de uitspraak over? De Geschillencommissie Kinderopvang oordeelde over een klacht van ouders tegen een kinderopvangorganisatie over een melding bij Veilig Thuis. De ouders stellen dat de melding ten onrechte en op basis van onwaarheden is gedaan, onder meer over hygiëne en eerdere hulpverlening. Volgens hen heeft de ondernemer verzinsels in de melding opgenomen […]
Commissie: Kinderopvang
Categorie: -
Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Bindend Advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
1209858/1255035
Waar gaat de uitspraak over? Een ondernemer beëindigde de opvangovereenkomst voor de vijfjarige zoon van een consument vanwege vermeend verstorend gedrag, maar betrok de ouder nauwelijks bij het proces, hield slechts twee gesprekken en verstrekte ondanks verzoeken niet het protocol voor eenzijdige opzegging. Later trok de ondernemer de beëindiging terug en bood voortzetting van de […]
Niet gevonden wat u zocht?
Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.