Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 7251-7260 van de 9928 uitspraken

Onzorgvuldige beëindiging opvangcontract en privacy­schending bij doorgeven kindgegevens

Commissie: Kinderopvang    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 895896/1045621

Waar gaat de uitspraak over? Een consument sloot begin 2025 een opvangovereenkomst voor haar dochter, maar de ondernemer zegde deze kort daarna op omdat de medische situatie van het kind te complex zou zijn. Daarbij werden zonder toestemming de naam en gegevens van het kind gedeeld met het consultatiebureau. De commissie stelde vast dat er […]

Print/PDF

Onzorgvuldige beëindiging van opvangovereenkomst door gastouderbureau na incident

Commissie: Kinderopvang    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 863590/1044925

Waar gaat de uitspraak over? De klacht van de consument gaat over de beëindiging van de opvangovereenkomst door het gastouderbureau na een valincident waarbij haar kind gewond raakte. Volgens de consument werd de overeenkomst onterecht per direct beëindigd zonder opzegtermijn en zonder haar instemming, terwijl het gastouderbureau stelde dat sprake was van een beëindiging met […]

Print/PDF

Onzorgvuldige behandeling van letselschadezaak leidt tot sanctie voor expert

Commissie: Tuchtcommissie NIVRE    Categorie: Tuchtrechtelijk verwijtbaar handelen    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Uitspraak   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 323611/462083

Waar gaat de uitspraak over? De zaak gaat over een klacht van een man die in 2016 een auto-ongeluk had en daarna werd bijgestaan door een letselschade-expert. De expert, die vanaf 2019 het dossier behandelde, reageerde nauwelijks op e-mails en telefoontjes van de man. Ook werd de man niet geïnformeerd toen het dossier in 2023 […]

Print/PDF

Onzorgvuldige bejegening door ambulanceverpleegkundige leidt tot gegronde klacht

Commissie: Ambulancezorg    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 803959/1028391

Waar gaat de uitspraak over? Op 9 september 2024 werd een ambulance ingeschakeld vanwege een forse verergering van chronische alvleesklierontsteking bij de cliënt. De klacht richtte zich op de bejegening door de ambulanceverpleegkundige, die volgens de cliënt direct bij binnenkomst aangaf dat hij zich aanstelde en verder passief bleef tijdens het onderzoek. Pas nadat uit […]

Print/PDF

Onzorgvuldige communicatie ondernemer leidt niet tot schade bij consument

Commissie: Kinderopvang    Categorie: Geldzaken    Jaartal: 2016
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 2016-102534

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft in hoofdzaak de vraag of de facturering aan en bejegening van de consument door de ondernemer na diens overname van de kinderopvangorganisatie waar de consument gebruik van maakte correct zijn geweest. De consument heeft de klacht op 23 januari 2016 schriftelijk voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de […]

Print/PDF

Onzorgvuldige diagnose, maar oude accu was al afgeschreven

Commissie: Waterrecreatie    Categorie: HISWA Algemene Aannemings-, verkoop- en leveringsvoorwaarden    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 61202

Onderwerp van het geschil Het geschil heeft betrekking op de reparatiewerkzaamheden aan de boot van consument. De opdracht daartoe is verstrekt op of omstreeks 31 augustus 2011.   De consument heeft de klacht op 16 september 2011 schriftelijk voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   […]

Print/PDF

Onzorgvuldige informatieoverdracht bij verkoop van winkelpand

Commissie: Makelaardij Consumentenmarkt    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 372021/447987

waar gaat het over? De consument klaagt dat de makelaar hem niet heeft geïnformeerd over de deadline van een aantrekkelijker bod zonder ontbindende voorwaarden van een tweede gegadigde (S.), terwijl hij dit wel had moeten doen. Hierdoor was de consument van mening dat hij een lagere verkoopopbrengst had behaald. De consument stelt dat het bestaan […]

Print/PDF

Onzorgvuldige informatieverstrekking door PTT; te lang wachten met doen van navraag inzake naar buitenland verzonden pakketten.

Commissie: Post    Categorie: Informatie    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: POS990.052

Onderwerp van het geschil   Onderwerp van het geschil is schadevergoeding voor 7 postpakketten die geadresseerde niet hebben bereikt en (deels) beschadigd zijn.   De consument heeft een bedrag van ƒ 35,– niet betaald en bij de commissie gedeponeerd.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak.   Wij […]

Print/PDF

Onzorgvuldige melding Veilig Thuis door kinderopvang – klacht gegrond

Commissie: Kinderopvang    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 975360/1048158

Waar gaat de uitspraak over? De Geschillencommissie Kinderopvang oordeelde over een klacht van ouders tegen een kinderopvangorganisatie over een melding bij Veilig Thuis. De ouders stellen dat de melding ten onrechte en op basis van onwaarheden is gedaan, onder meer over hygiëne en eerdere hulpverlening. Volgens hen heeft de ondernemer verzinsels in de melding opgenomen […]

Print/PDF

Onzorgvuldige opzegging opvangovereenkomst zonder betrokkenheid ouder

Commissie: Kinderopvang    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 1209858/1255035

Waar gaat de uitspraak over? Een ondernemer beëindigde de opvangovereenkomst voor de vijfjarige zoon van een consument vanwege vermeend verstorend gedrag, maar betrok de ouder nauwelijks bij het proces, hield slechts twee gesprekken en verstrekte ondanks verzoeken niet het protocol voor eenzijdige opzegging. Later trok de ondernemer de beëindiging terug en bood voortzetting van de […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.