Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 7261-7270 van de 9928 uitspraken

Onzorgvuldige overdracht drukinstellingen slaapapneu-apparaat leidt tot schadevergoeding

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 611436/800724

Waar gaat de uitspraak over? De klacht van cliënt betreft de gebrekkige zorgverlening door Acibadem International Medical Center bij het verstrekken van een slaapapneu-apparaat. De zorgaanbieder heeft nagelaten om de vereiste drukinstellingen tijdig aan de leverancier VitalAire door te geven, hoewel dit haar verantwoordelijkheid was. Hierdoor kon cliënt maandenlang geen gebruik maken van het voor […]

Print/PDF

Onzorgvuldige schadebeoordeling leidt tot gegronde klacht van huurder

Commissie: Tuchtcommissie NIVRE    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Uitspraak   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 783795/900715

Waar gaat de uitspraak over? Deze zaak gaat over een klacht van een huurder tegen een schade-expert die door de verzekeraar van de Vereniging van Eigenaars (VvE) was ingeschakeld. De huurder had schade aan zijn appartement door een langdurige lekkage, met veel schimmelvorming. Hij vindt dat de expert onzorgvuldig heeft gehandeld en zich niet heeft […]

Print/PDF

Onzorgvuldige triage door meldkamer bij melding hartklachten: klacht gegrond, geen schadevergoeding

Commissie: Ambulancezorg    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 776108/935826

Waar gaat de uitspraak over? Een cliënt diende een klacht in tegen de Regionale Ambulance Voorziening Utrecht wegens onzorgvuldig handelen tijdens een telefonisch triagegesprek op 22 februari 2024. Zijn partner belde de meldkamer met melding van acute hartklachten bij cliënt, die eerder een hartinfarct had gehad. De meldkamer vroeg gedurende zeven minuten standaardvragen, twijfelde aan […]

Print/PDF

Onzorgvuldigheden en pressie uitoefenen door advocaat

Commissie: Advocatuur    Categorie: Schade    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: ADV09-0030

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de kwaliteit van dienstverlening van de advocaat, de declaraties die de advocaat daarvoor in rekening heeft gebracht en de door de cliënt gevorderde schadevergoeding.   Standpunt van de cliënt   Voor het standpunt van de cliënt verwijst de commissie naar de overgelegde stukken. In de kern komt het […]

Print/PDF

Onzorgvuldigheden wegen niet zo zwaar dat er sprake is van tuchtrechtelijk handelen

Commissie: Tuchtcommissie Vastgoedprofessionals    Categorie: Communicatie / Informatie    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Uitspraak   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 207380/237776

Waar gaat de uitspraak over? Klaagster is van mening dat beklaagde fouten heeft gemaakt bij de verkoop van haar woning, waardoor klaagster schade zou hebben geleden. Beklaagde ontkent fouten te hebben gemaakt. Verder voert beklaagde aan dat klaagster pas achteraf heeft geklaagd over de verkoopstrategie. Klaagster heeft eerst een klacht ingediend bij de Geschillencommissie Makelaardij, […]

Print/PDF

Onzorgvuldigheid bij bloedafname

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 2484/13251

Waar gaat de uitspraak over De cliënt heeft een port-a-cath die dient als toegangspoort voor intraveneuze medicatie, maar ook om bloed af te nemen. De medewerkers van het ziekenhuis waren niet op de hoogte dat zij bij de cliënt bloed via de port-a-cath moesten afnemen. Volgens de commissie valt dit het ziekenhuis te verwijten. Ook […]

Print/PDF

Onzorgvuldigheid bij huishoudelijke hulp

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 248568/384794

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over schade als gevolg van onzorgvuldigheid van de zorgaanbieder. Cliënt en zijn echtgenote kregen namelijk wekelijks huishoudelijke hulp. Klaagster is de schoondochter van het stel. Zij heeft een klacht ingediend, waar door de zorgaanbieder geen inhoudelijk oordeel over is gegeven. De klachtonderdelen gaan allereerst over onterechte beschuldigingen […]

Print/PDF

Onzorgvuldigheid ten aanzien van verstrekking en toediening medicatie door zorgaanbieder en ten onrechte opzeggen van afspraak controle medicatie

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 165586/175194

Waar gaat de uitspraak over? De klacht van de klaagster betreft de onzorgvuldigheid van de zorgaanbieder ten aanzien van de verstrekking en toediening van de medicatie aan de moeder van de klaagster en ten onrechte opzeggen van de afspraak dat klaagster de verstrekking van de medicatie mag controleren. Naar oordeel van de commissie was en […]

Print/PDF

Onzorgvuldigheid van de makelaar leidt tot compensatie

Commissie: Makelaardij Consumentenmarkt    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 551838/708093

Waar gaat het over? De Geschillencommissie Makelaardij behandelt een klacht van een consument tegen een makelaar. De consument klaagt dat de makelaar heeft gefaald door eigendomskwesties van een deel van de tuin niet te controleren. De commissie besluit dat de makelaar de helft van de courtage (€ 1.250,00) en € 77,50 klachtengeld moet terugbetalen. Over […]

Print/PDF

Onzorgvuldigheid van de makelaar leidt tot compensatie

Commissie: Makelaardij    Categorie: Kwaliteit dienstverlening    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 551838/708093

Waar gaat het over? De Geschillencommissie Makelaardij behandelt een klacht van een consument tegen een makelaar. De consument klaagt dat de makelaar heeft gefaald door eigendomskwesties van een deel van de tuin niet te controleren. De commissie besluit dat de makelaar de helft van de courtage (€ 1.250,00) en € 77,50 klachtengeld moet terugbetalen. Over […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.