kosten/ bejegening

Klaagster geeft niet aan waarom aangeboden zorg niet volstaat

Waar gaat de uitspraak over? De zus van de cliënt, tevens zijn wettelijk vertegenwoordigster/mentor, heeft zich beklaagd over het handelen van de zorgaanbieder. Haar klacht bestaat uit zes onderdelen, die zij reeds aan de zorgaanbieder heeft voorgelegd. Eén van de zes onderdelen – het zonder toestemming slapen in het bed van de cliënt – is […]

Lees verder

Kennismakingsgesprek heeft voor mentale schade gezorgd

Waar gaat de uitspraak over? Deze zaak gaat over het kennismakingsgesprek dat tussen de cliënte en de zorgaanbieder heeft plaatsgevonden om te kijken of de Hou-me-vast training voor de cliënte en haar echtgenoot op dat moment geschikt zou zijn. Tijdens dit kennismakingsgesprek zijn echter ook behandelaspecten aan bod gekomen, hetgeen de cliënte niet had verwacht […]

Lees verder

Hulpvraag cliënt niet kunnen beantwoorden, betekent niet dat psycholoog zich onvoldoende heeft ingespannen

Waar gaat de uitspraak over? De commissie verklaart een klacht over verergering van psychische klachten en tijdsverlies, omdat de zorgaanbieder de oorspronkelijk overeengekomen hulpvraag niet wilde beperken tot uitsluitend diagnostisch onderzoek naar ADHD ongegrond. De commissie is van oordeel dat de zorgaanbieder door niet te willen afwijken van zorgstandaarden en richtlijnen professioneel en zorgvuldig heeft […]

Lees verder

Notaris is niet verplicht gratis intakegesprek te hanteren

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt heeft een adviesgesprek gevoerd bij de notaris. Naar aanleiding hiervan ontving de cliënt een declaratie van € 396,88. De cliënt meent dat dit bedrag te hoog is. Het betreft hier een intakegesprek en is bij andere kantoren gratis. Aanvankelijk wenste de cliënt alleen via telefoongesprekken (gratis) informatie en […]

Lees verder