chirurgie

Cliënt heeft klacht per mail ingediend bij zorgaanbieder, dit is een officiële klacht

Waar gaat de uitspraak over De cliënt is niet tevreden met het resultaat van zijn ooglidcorrectie. Hij heeft de zorgaanbieder dit meerdere keren laten weten, maar geen reactie gekregen. De zorgaanbieder stelt dat de klacht niet ontvankelijk is, omdat de cliënt geen officiële klacht heeft ingediend bij de zorgaanbieder en de zorgaanbieder de kans heeft […]

Lees verder

Hartkatheterisatie niet onzorgvuldig uitgevoerd, maar planning ingreep en communicatie cardioloog kon beter

Waar gaat de uitspraak over De cliënte vindt dat zij onnodig lang in het ziekenhuis moest verblijven, vanwege een hartkatheterisatie. De operatie heeft een week later dan de oorspronkelijke datum plaatsgevonden. Er werd geen rekening gehouden met de persoonlijke (thuis)situatie van de cliënte en er was geen communicatie mogelijk met de planning en de cardioloog. Verder […]

Lees verder

Klaagster toont onvoldoende bewijs dat zorgaanbieder fout heeft gemaakt tijdens heupoperatie

Waar gaat de uitspraak over Volgens de klaagster is er een fout gemaakt tijdens een heupoperatie waarbij een kophalsprothese is geplaatst, waardoor de klaagster blijvend invalide is geworden. Na de revalidatie zijn pijnklachten blijven bestaan. De klaagster kan alleen met een rollator lopen. Volgens de zorgaanbieder is de positie van de prothese in het dijbeen […]

Lees verder