Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 10241-10250 van de 10441 uitspraken

Zorgaanbieder heeft verantwoorde beslissing genomen door af te zien van een verdere medische behandeling

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: schadevergoeding/ zorgverlening    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 224881/229961

Waar gaat de uitspraak over? Klaagster verwijt de zorgaanbieder dat cliënt niet is gereanimeerd en niet direct is overgebracht naar de intensive care. De commissie is van oordeel dat de zorgaanbieder een verantwoorde beslissing heeft genomen door af te zien van een verdere medische behandeling. Er was geen zinvolle medische behandeling meer mogelijk gelet op […]

Print/PDF

Zorgaanbieder heeft verantwoordelijkheid om overdracht cliënte naar behoren te laten verlopen

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: Behandelingsovereenkomst    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 147690/172851

Waar gaat de uitspraak over? Klager verwijt zorgaanbieder onder meer dat er niets is vermeld in de overdracht van cliënte over haar wonden en pijnen. Zorgaanbieder stelt dat klager de regie ten aanzien van de verhuizing van cliënte op zich heeft genomen. Zorgaanbieder heeft de regie over het eigen beleid uit het oog verloren en […]

Print/PDF

Zorgaanbieder heeft verzuimd tijdig antwoord te geven, klacht is ten dele gegrond

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 24090/39868

Waar gaat de uitspraak over De klaagster klaagt uitgebreid dat door een interne klachtencommissie een eindoordeel is gegeven, maar dat de zorgaanbieder zich niet aan de aanbevelingen houdt. Volgens de klaagster blijven er zich fouten en incidenten voordoen en is er sprake van onzorgvuldig handelen. De klachten gaan onder andere over het inzetten van zorglinkmedewerkers, […]

Print/PDF

Zorgaanbieder heeft voldoende gedaan om geluidsoverlast op te lossen

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: Inspanningsverplichting    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 248554/394032

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt heeft een half jaar last gehad van geluidsoverlast. Daar is volgens de cliënt door de zorgaanbieder onvoldoende aan gedaan en heeft het oplossen van de geluidsoverlast te lang geduurd. De zorgaanbieder erkent dat er geluidsoverlast was. Naar het oordeel van de commissie heeft de zorgaanbieder voldoende gedaan om […]

Print/PDF

Zorgaanbieder heeft voldoende geprobeerd uitleg te geven aan klager

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: Schadevergoeding    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 226301/245882

Waar gaat de uitspraak over? Ad: Intake Klager heeft zich voor psychiatrische hulp, vanwege een zware depressie in combinatie met een persoonlijkheidsstoornis, aangemeld bij de zorgaanbieder. Op 6 april 2023 heeft bij de zorgaanbieder een intakegesprek met een psycholoog plaatsgevonden in het bijzijn van een stagiaire. In dit gesprek is vermeld dat zij de intake […]

Print/PDF

Zorgaanbieder heeft voldoende gereflecteerd en geacteerd op kwaliteit van zorgverlening en klacht serieus genomen

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On) zorgvuldigheid / Klachtafhandeling    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 184542/196336

Waar gaat de uitspraak over? De klaagster is ontevreden over de zorg die is verleend aan de cliënte (haar moeder) en de wijze waarop de zorgaanbieder is omgegaan met de klacht hierover. Ook is volgens de klaagster sprake van een slechte organisatiestructuur. De zorgaanbieder erkent dat er zaken rond de zorgverlening voor de cliënte niet […]

Print/PDF

Zorgaanbieder heeft voldoende zorgvuldig gehandeld

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (Immateriele) schade / Zorgvuldigheid    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 192386/202261

Waar gaat de uitspraak over? Klaagster heeft een klacht ingediend inzake de verzorging van cliënte door de zorgaanbieder. De zorgaanbieder weigert om schriftelijk te reageren. De zorgaanbieder heeft laten weten tijdens de feestdagen van 2020 en 2021 niet gevierd konden worden in verband met de toen vigerende coronamaatregelen. De commissie is van oordeel dat het […]

Print/PDF

Zorgaanbieder heeft voorafgaand aan operatie informatie verstrekt. Geen aanwijzingen dat er onzorgvuldig is gehandeld bij de operatie.

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 170969/180519

Waar gaat de uitspraak over? Klacht betreft de door cliënt gestelde malpositie van een in zijn linker heup geplaatste prothese (schroefcup). Ook is er volgens hem onvoldoende informatie verstrekt over de specifieke risico’s van de geplaatste cup. Volgens zorgaanbieder is cliënt voldoende geïnformeerd over de operatie en mogelijke complicaties. Het herstel van de operatie verliep […]

Print/PDF

Zorgaanbieder heeft werkelijk besteedde minuten aannemelijk kunnen maken

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid / Kosten    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 156435/179018

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt moest een afspraak wegens ziekte per mail afzeggen. In diezelfde mail gaf de cliënt aan een nieuwe afspraak te willen maken. Ook heeft de cliënt kort na de afgezegde afspraak een ander telefoonnummer gekregen. Dit heeft de cliënt niet doorgegeven, omdat hij ervan uitging dat de zorgaanbieder hem […]

Print/PDF

Zorgaanbieder heeft zich genoeg ingespannen voor zorgverlening en communicatie

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: bejegening / Klachtenbehandeling / Verpleeghuiszorg    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 138970/161585

Waar gaat de uitspraak over? De moeder van de cliënt is na 10 maanden verblijf bij de zorgaanbieder overleden. De cliënt klaagt over de kwaliteit van zorg die is verleend aan haar moeder, de communicatie vanuit de zorgaanbieder richting de familie en het verloop van de klachtenprocedure. De zorgaanbieder is van mening altijd goede zorg […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.