Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 10281-10290 van de 10441 uitspraken

Zorgaanbieder is niet verplicht patiënten met implantaten voor te lichten of regelmatig te controleren

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 104503/129203

Waar gaat de uitspraak over De klaagster heeft in 1995 een borstprothese laten plaatsen door de zorgaanbieder. Nadat in 2005 berichten in de media waren gekomen over de problemen hiermee, heeft de klaagster in 2006 om een controle onderzoek gevraagd. De specialist heeft toen gezegd dat dat niet nodig was en dat de implantaten een […]

Print/PDF

Zorgaanbieder is onzorgvuldig omgegaan met heraanmelding cliënt

Commissie: Gehandicaptenzorg    Categorie: Behandelingsovereenkomst / bejegening    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 193588/200482

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt klaagt dat de zorgaanbieder hem na een verhuizing geen zorg meer wilde verlenen. De cliënt werd doorverwezen naar een andere zorgaanbieder. Volgens de zorgaanbieder past dat beter bij de zorgvraag van de cliënt. Naar het oordeel van de commissie heeft de zorgaanbieder bij de aanmelding geen onderzoek gedaan […]

Print/PDF

Zorgaanbieder is op zorgvuldige wijze te werk gegaan; klacht ongegrond verklaard

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: bejegening/ zorgvuldigheid    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 235000/252756

Waar gaat de uitspraak over? De commissie verklaart een klacht over het niet reageren op de melding en uiteindelijk indienen van een officiële klacht bij de zorgaanbieder ongegrond, omdat er een gesprek over verschillende klachten, inclusief de onderhavige klacht, met de zorgaanbieder heeft plaatsgevonden en de Raad van Bestuur van de zorgaanbieder uiteindelijk per brief […]

Print/PDF

Zorgaanbieder is samen met cliënt tot conclusie gekomen geen passende behandeling te kunnen geven

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: bejegening / zorgeverlening    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 242883/338235

Waar gaat de uitspraak over? Voor de commissie is voldoende komen vast te staan dat de zorgaanbieder gedurende de periode dat cliënt bij haar onder behandeling is geweest steeds heeft beoordeeld welke behandeling op dat moment voor cliënt het meest passend is geweest en is uiteindelijk in overleg met cliënt tot de conclusie gekomen dat […]

Print/PDF

Zorgaanbieder is ver meegegaan in inwilligen van allerlei (onderzoeks)eisen terwijl daarvoor geen aanleiding was. Cliënt had zijn stellingen moeten onderbouwen.

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 134978/178042

Waar gaat de uitspraak over? Volgens cliënt is er een onjuiste diagnose gesteld waardoor niet de juiste of geen medicatie is ontvangen voor hersenklachten. Volgens de zorgaanbieder zijn de klachten hoofdzakelijk psychiatrisch. De Commissie oordeelt dat de cliënt zijn stellingen niet heeft bewezen. Geen schadevergoeding. De uitspraak in het geschil tussen [naam], wonende te [woonplaats] […]

Print/PDF

Zorgaanbieder is verantwoordelijk voor een mogelijkheid om klachten in te dienen

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: ontvankelijkverklaring   Uitkomst: ontvankelijk   Referentiecode: 56315/111928

Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft meerdere malen, via e-mail en telefoon, geprobeerd haar klachten over de behandeling van de zorgaanbieder kenbaar te maken. Omdat de klachtenfunctionaris niet meer werkzaam was, hebben twee medewerkers van de zorgaanbieder die taak overgenomen. De cliënte heeft er geen vertrouwen in dat haar klachten formeel en onafhankelijk […]

Print/PDF

Zorgaanbieder is wel betrokken bij project en dus verantwoordelijk voor medewerker

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: ontvankelijkverklaring   Uitkomst: ontvankelijk   Referentiecode: 42124/56775

Waar gaat de uitspraak over De cliënt klaagt over de gedragingen van een ervaringsdeskundige medewerker die verbonden is aan de zorgaanbieder. De zorgaanbieder geeft aan dat de cliënt niet-ontvankelijk is in haar klacht, omdat dat de ervaringsdeskundige niet meer werkzaam was bij de zorgaanbieder. De ervaringsdeskundige heeft contact onderhouden met de cliënt in de periode […]

Print/PDF

Zorgaanbieder is zorgvuldig omgegaan met bemoeizorg

Commissie: Publieke Gezondheid    Categorie: (On) zorgvuldigheid / Medisch dossier    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 129242/134375

Waar gaat de uitspraak over? De zorgaanbieder had een melding van de politie ontvangen aangaande de cliënt, waarna de zorgaanbieder zonder toestemming van de cliënt navraag heeft gedaan bij meerdere instanties. De cliënt is van mening dat zijn privacy hierdoor ernstig is geschonden. Volgens de cliënt heeft de zorgaanbieder de Handreiking Gegevensuitwisseling Bemoeizorg niet goed […]

Print/PDF

Zorgaanbieder is zorgvuldig te werk gegaan; klacht ongegrond verklaard

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: bejegening    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 203896/223175

Waar gaat de uitspraak over? De commissie wijst een klacht over de gestelde weigering tot behandeling door een tandarts van het Centrum voor Bijzondere Tandheelkunde (CBT) en over gestelde smaad en laster in het dossier van het CBT af. De uitspraak In het geschil tussen mevrouw [naam], wonende te [plaatsnaam] (hierna te noemen: de cliënt) […]

Print/PDF

Zorgaanbieder juist gehandeld door de gemaakte fout te erkennen en een vorm van compensatie aan te bieden

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 213010/ 225897

Waar gaat de uitspraak over? Klager heeft vier weken voor de geboorte van zijn zoon bij de zorgaanbieder kenbaar gemaakt de placenta van zijn zoon te willen ontvangen. Kort nadat de zoon was geboren, werd klager verteld dat de placenta werd achtergehouden voor het geval er koorts is en deze aan klager zou worden gegeven […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.