Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

U ziet 5871-5880 van de 5929 uitspraken

Zorgaanbieder niet tekortgeschoten in uitvoering zorgovereenkomst, cliënte was al stervende bij opname

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 39934/53322

Waar gaat de uitspraak over Het geschil gaat over de behandeling van de cliënte, dochter van de klaagster. De cliënte was bekend met een maagcarcinoom. De cliënte is met een lage temperatuur opgenomen op de SEH. De zorgaanbieder heeft zonder overleg morfine en een slaapmiddel aan de cliënte gegeven. De volgende dag is de cliënte […]

Zorgaanbieder niet tekortgeschoten in zorgverplichting bij relatiebemiddeling

Commissie: Complementaire en Alternatieve Gezondheidszorg    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 27439/35460

Waar gaat de uitspraak over De klager klaagt over de kwaliteit van de relatiebemiddeling. Volgens de klager was er geen sprake van eerlijke en onpartijdige bemiddeling en zijn er geen verslagen gemaakt van de gesprekken. Daarnaast stelt de klager dat de zorgaanbieder informatie uit de gesprekken met derden heeft gedeeld. Volgens de klager heeft de […]

Zorgaanbieder niet verantwoordelijk voor financiële en administratieve zaken

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: Schade    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 125254/141630

Waar gaat de uitspraak over Volgens de klager had de zorgaanbieder, tijdens zijn verblijf bij de zorgaanbieder, aan het CAK de hoogte van zijn inkomsten moeten doorgeven. Nu dit niet is gedaan, heeft de klager een naheffing gekregen die hij niet kan betalen. De moeder van klager was niet in staat om dit voor hem […]

Zorgaanbieder niet verantwoordelijk voor verslechtering mentale gesteldheid cliënte

Commissie: Zorg AlgemeenZorg Algemeen    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 90619/109808

Waar gaat de uitspraak over De cliënte stelt dat tijdens haar behandeling meerdere keren uitgegaan is van verkeerde diagnoses en dat deze niet goed zijn onderzocht. De behandeling was niet goed en de cliënte heeft hier veel mentale schade aan over gehouden. De zorgaanbieder heeft onder andere onterecht een interventie uitgevoerd en meerdere medewerkers toegang […]

Zorgaanbieder niet verantwoordelijk voor verslechtering mentale gesteldheid cliënte

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: -

Waar gaat de uitspraak over De cliënte stelt dat tijdens haar behandeling meerdere keren uitgegaan is van verkeerde diagnoses en dat deze niet goed zijn onderzocht. De behandeling was niet goed en de cliënte heeft hier veel mentale schade aan over gehouden. De zorgaanbieder heeft onder andere onterecht een interventie uitgevoerd en meerdere medewerkers toegang […]

Zorgaanbieder niet verantwoordelijk voor vertraging van behandeling

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 54792/97638

Waar gaat de uitspraak over De klager vindt dat de zorgaanbieder veel fouten heeft gemaakt in het verslag en deze niet goed heeft hersteld. Verder heeft de klager het gevoel dat hij onder druk is gezet om zijn klacht in te trekken en moest hij op zoek naar een nieuwe behandelaar, waardoor hij vertraging kreeg […]

Zorgaanbieder onvoldoende empathisch bij wijzigen tijdstip verzorging

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 38767/44504

Waar gaat de uitspraak over De cliënte geeft aan dat zij al meer dan 10 jaar cliënte bij de zorgaanbieder is geweest. Al die jaren lag het tijdstip van haar verzorging rond 08:00 uur. Sinds kort is de verzorging verplaatst naar tussen 10:00 en 11:00 uur in de ochtend. De cliënte is het hier niet […]

Zorgaanbieder onzorgvuldig bij vertraging opsturen medisch dossier, wel juiste zorgverlening

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 60612/97633

Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft de zorgaanbieder verzocht om haar medisch dossier en het verpleegdossier inclusief zorgplan te verstrekken. Pas na vele verzoeken heeft de zorgaanbieder de verzochte stukken aangeleverd. Verder vindt de cliënte dat de zorgverlening niet zorgvuldig is geweest. Er is haar geen zorg uit zorgzwaartepakket (ZZP) verleend, terwijl dit […]

Zorgaanbieder reageert binnen acceptabele tijd op alarmknop

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 126436/133425

Waar gaat de uitspraak over De cliënte woonde in een aanleunwoning en is gevallen. Ze heeft meerdere keren op de alarmknop om haar nek gedrukt, maar toch heeft het erg lang geduurd voor ze gevonden werd. De cliënte was helemaal koud geworden en kon bijna niet meer bewegen. Na de val heeft zorgaanbieder zich erg […]

Zorgaanbieder schendt inlichtingenplicht bij behandeling prostaatkanker en moet schadevergoeding betalen

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 54370/60570

Waar gaat de uitspraak over De cliënt klaagt dat de zorgaanbieder zijn informatieplicht heeft geschonden. De cliënt heeft prostaatkanker en koos hierbij voor inwendige bestraling, Brachytherapie. Op dat moment wist de cliënt niet dat hier twee vormen van bestaan, namelijk LDR en HDR. De zorgaanbieder heeft de cliënt alleen geïnformeerd over de LDR vorm en […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.