Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 7181-7190 van de 9928 uitspraken

Onvoldoende communicatie over zorgplan en welzijn

Commissie: Gehandicaptenzorg    Categorie: Verpleeghuiszorg    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 191286/198335

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft het verwijt van klaagster dat de zorgaanbieder onvoldoende met haar heeft gecommuniceerd over het zorgplan, het welzijn en de mobiliteitsmogelijkheden voor haar moeder en haar moeder zonder overleg medicatie heeft toegediend. De zorgaanbieder herkent zich niet in dit beeld. Naar het oordeel van de commissie is uit het […]

Print/PDF

Onvoldoende communicatie rond bevalling en medische complicaties bij keizersnede

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 766109/948433

Waar gaat de uitspraak over? Een cliënt diende een klacht in tegen Stichting BovenIJ naar aanleiding van de bevalling van haar tweeling via een keizersnede. Zij stelde dat de communicatie over de bevallingswijze gebrekkig was en dat er medische fouten zijn gemaakt tijdens de operatie. Volgens de medische richtlijn had de keizersnede moeten vervallen, omdat […]

Print/PDF

Onvoldoende concreet herstructureringsplan

Commissie: Recreatie    Categorie: Groepsklacht / Opzegging    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 192809/195039

Waar gaat de uitspraak over? Het betreft een groepsklacht. De consument verlangt de opzegging van de huurovereenkomst vanwege een herstructureringsplan ongeldig te verklaren. De ondernemer heeft verweer gevoerd. De herstructureringsplannen zijn onvoldoende concreet, zodat de klacht van de recreant gegrond wordt verklaard. De uitspraak Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend […]

Print/PDF

Onvoldoende continuïteit in begeleiding en ondersteuning van cliënte bij voeren van administratie

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 122922

Waar gaat de uitspraak over Cliënte verwijt de zorgaanbieder een gebrek aan hulp bij de (financiële) administratie. Door de stress die daardoor ontstond namen bij cliënte de lichamelijke en psychische klachten toe. Volgens de zorgaanbieder is er voldoende hulp geboden bij de administratie, maar is er door personeelswisselingen en ziekteverzuim wel een onrustige periode geweest. […]

Print/PDF

Onvoldoende duidelijk of producten aan consument of aan derde zijn geleverd

Commissie: Thuiswinkel    Categorie: (non)conformiteit    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 13998/21861

Waar gaat de uitspraak over Tussen de consument en de ondernemer staat ter discussie of er daadwerkelijk aan de consument of aan een door hem aangewezen derde is afgeleverd. De consument heeft aangegeven dat hij niet thuis was en dat hij het pakket dus niet heeft kunnen aannemen. De vervoerder heeft aangegeven dat op het […]

Print/PDF

onvoldoende duidelijkheid verstrekt door ondernemer, professionele partij, over kosten niet verplichte studiereis

Commissie: Particuliere Onderwijsinstellingen    Categorie: Informatie    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 107415

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de vraag of, in het kader van de opleiding, al dan niet kosten van een reis naar China door de consument moeten worden gedragen. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument, als ter zitting toegelicht en aangevuld, luidt in hoofdzaak als volgt. Bij mijn intakegesprek heb […]

Print/PDF

Onvoldoende gehoor voor bijwerkingen lithium leidt tot tekortkoming zorgaanbieder

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 122234

Waar gaat de uitspraak over Cliënte kreeg lichamelijke klachten na het gebruik van het voorgeschreven lithium. Hoewel door middel van een bloedonderzoek intoxicatie werd uitgesloten, had de verpleegkundig specialist GGZ bij cliënte door moeten te vragen naar haar klachten en de door haar als bijwerking van de lithium ervaren klachten. Ook de communicatie met cliënte […]

Print/PDF

Onvoldoende geïnformeerd over derde, hoger bod op woning

Commissie: Makelaardij Consumentenmarkt    Categorie: Informatieverstrekking    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 123935

Waar gaat de uitspraak over In geschil is of de makelaar de consument voldoende heeft geïnformeerd over een derde, hoger bod op de woning van de consument. De consument vindt van niet en stelt daardoor schade te hebben geleden. Volgens de makelaar is de consument ook over derde bod (mondeling) geïnformeerd. De commissie oordeelt dat […]

Print/PDF

Onvoldoende geïnformeerde toestemming bij tandheelkundige behandeling leidt tot gegronde klacht

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 759243/924310

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt werd door zijn tandarts verwezen voor het trekken van kies 18 (rechtsboven), maar de kaakchirurg verwijderde kies 48 (rechtsonder). Volgens de cliënt is dit gebeurd zonder overleg of toestemming. De zorgaanbieder stelt dat de cliënt tijdens het consult aangaf klachten te hebben aan kies 48 en dat de […]

Print/PDF

Onvoldoende gemotiveerd verweer door ondernemer

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Klachtafhandeling    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 197043/200634

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt over de wijze waarop de ondernemer de dienstregeling uitvoert. Meer specifiek betreft het rituitval en te weinig zitplaatsen. Verder is de consument van mening dat er niet tijdig wordt gereageerd op zijn klachten. De ondernemer heeft niet op alle klachtpunten gemotiveerd verweer gevoerd. De klacht van de […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.