Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 7201-7210 van de 9928 uitspraken

Onvoldoende kennis van de omvang van het perceel is niet overeenstemming met de zorgplicht van verkopend makelaar

Commissie: Tuchtcommissie Vastgoedprofessionals    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Uitspraak   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 578403 / 739248

Waar gaat de uitspraak over? De klacht betreft een geschil tussen klager (de koper) en beklaagde (de verkopende makelaar) over de vraag of perceel 1576 deel uitmaakte van een koopovereenkomst, gesloten op 25 februari 2022. Klager beschuldigt de beklaagde van onzorgvuldig handelen, wat zou hebben geleid tot aanzienlijke schade, waaronder proceskosten van € 21.400,-. De […]

Print/PDF

Onvoldoende kwaliteit van zorg geleverd aan sterfbed van patiënt

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 6418-9026

Waar gaat de uitspraak over Zorgaanbieder heeft erkend tekort zijn geschoten in de uitvoering van de geleverde zorg en heeft toezeggingen gedaan tot verbetering. Zorgaanbieder zal ook melding maken bij Inspectie. Volledige uitspraak In het geschil tussen [Klaagsters], wonende te [plaats] en Stichting Nusantara Zorg, gevestigd te Ugchelen (hierna te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van […]

Print/PDF

Onvoldoende onderbouwing van klacht over vermeend niet-bestaande overeenkomst

Commissie: Telecommunicatiediensten    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 624372/ 777261

Waar gaat de uitspraak over? Een consument diende een klacht in bij de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten over het bestaan van een contract met een telecomondernemer. Volgens de consument was hij via een bedrijf aangemeld en had hij geen contract ondertekend of post ontvangen. De consument stelde dat hij na de 14 dagen bedenktijd nooit bewust een […]

Print/PDF

Onvoldoende onderbouwing voor het incorrect achten van de jaarafrekening

Commissie: Energie    Categorie: Jaarafrekening    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 469208/508181

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak betreft een geschil over een energieleveringsovereenkomst tussen consument en ondernemer. De consument is van mening dat de door hem ontvangen jaarafrekening niet goed is. Dit zou de derde op rij zijn, nu de vorige twee ook al incorrect berekend waren. Volgens de ondernemer is er bij de berekening […]

Print/PDF

Onvoldoende over ander examen voorgelicht

Commissie: OpleidingParticuliere Onderwijsinstellingen    Categorie: -    Jaartal: -
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: -

In plaats van het gebruikelijke examen van de Associatie voor Examinering komt de ondernemer met een eigen examen waarvan de kosten al in het cursusgeld zitten. De student is bij haar inschrijving daarover onvoldoende dan wel onjuist geïnformeerd. De overeenkomst wordt ontbonden. Onaangenaam verrast is een consument die de opleiding MBA Financiering volgt, als de […]

Print/PDF

Onvoldoende redenen voor een melding bij Veilig Thuis door zorgaanbieder

Commissie: Kinderopvang    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 11469/19511

Waar gaat de uitspraak over De consument vindt dat de ondernemer onterecht een melding bij Veilig Thuis heeft gemaakt. Daarnaast is de consument niet tevreden over de dossieroverdracht van haar zoon en de interne klachtafhandeling van de ondernemer. De ondernemer vindt dat hij zorgvuldig, professioneel en rechtmatig heeft gehandeld. Daarnaast stelt de ondernemer dat er […]

Print/PDF

Onvoldoende resultaat bij laserbehandelingen voor ontharen lichaam, cliënt krijgt deel gemaakte kosten terug

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: Schadevergoeding product/dienst / Zorgvuldigheid    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 28413/40446

Waar gaat de uitspraak over De cliënt heeft bij de zorgaanbieder laserbehandelingen á € 6.125,- voor het ontharen van zijn lichaam ondergaan, die niet tot het gewenste resultaat hebben geleid. Zo zijn er plekken overgeslagen en is er onzorgvuldig gehandeld. Daarnaast zijn er geen foto’s gemaakt om de voortgang bij te houden. De cliënt wil […]

Print/PDF

Onvoldoende transparantie: notaris moet buitensporige kosten deels terugbetalen

Commissie: Notariaat    Categorie: Kosten    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 283747/484389

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt had een woning gekocht en gaf de notaris opdracht voor de levering en hypotheekakte. Kort voor de overdracht ontving hij een afrekening van ruim € 4.100, wat hem verraste. De notaris verklaarde dat dit hoge bedrag voortkwam uit de combinatie van de koopsom en een hoge hypotheekinschrijving, wat […]

Print/PDF

Onvoldoende uitleg ondernemer over kraswerend/krasvrij.

Commissie: Optiek    Categorie: Ontbinding    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 38590

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 29 juli 2009 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een bril inclusief glazen en het verrichten van de daarbij behorende werkzaamheden tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 279,–. De werkzaamheden zijn […]

Print/PDF

Onvoldoende valpreventie bij kwetsbare cliënt met wondproblematiek

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 344565/1027368

Waar gaat de uitspraak over? Een bewoonster van een zorgcentrum van Zuyderland Zorg overleed in mei 2022, een week nadat zij uit bed was gevallen. Haar dochter, de klaagster, stelde dat deze val voorkomen had kunnen worden door tijdige plaatsing van bedhekken en bescherming. De zorgaanbieder had wel het valrisico onderkend, maar besloot geen bedhekken […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.