Verbruik (buiten bundel)

Nu ondernemer niet gebonden is aan de gedragscode waarop consument zich beroept, heeft de ondernemer geen waarschuwingsplicht bij het (bijna) bereiken van de datalimiet.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een mobiel abonnement. De consument heeft een bedrag niet aan de ondernemer betaald. Een bedrag van € 541,42 heeft de consument bij de commissie gedeponeerd. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. In augustus 2017 was ik op vakantie en bleek […]

Lees verder

Buitenlandse provider biedt verbruikskosten wat later aan waardoor de app in het buitenland niet up to date is, maar slechts als indicatie van het daadwerkelijke verbruik dient te worden beschouwd. In deze specifieke situatie had de voolichting naar consument toe vooraf wat explicieter moeten zijn.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een mobiele telefoonaansluiting. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De consument heeft een klacht over door de ondernemer berekende ‘buiten de bundel kosten’. De consument was op vakantie in Frankrijk. De ondernemer stelt expliciet dat zij de gebruikers in het […]

Lees verder

Ondernemer is niet verplicht de consument te waarschuwen bij het bereiken of bijna bereiken van de datalimiet van de bundel van de consument.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de overschrijding van een maandelijkse databundel voor mobiele telefonie en internetgebruik.   De consument heeft de klacht tijdig aan de ondernemer voorgelegd. Standpunt van de consument De consument had een databundel van 1,5 GB per maand; hij had nooit een rekening buiten het gebruik van deze bundel. Overschrijding […]

Lees verder

Consument is zelf verantwoordelijk voor het in de gaten houden van haar eigen gebruik.

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een mobiele telefoonaansluiting. De consument heeft op 22 oktober 2013 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Op 22 oktober 2013 is met een kort sms’je de internet telefoonaansluiting afgesloten zonder waarschuwing vooraf. Er zijn […]

Lees verder