Contract

Opzegging per direct door ondernemer gaat te ver

Onderwerp van geschil De ondernemer heeft onzorgvuldig gehandeld door de consument niet te horen en alleen op basis van de ervaring van de medewerkers de opvang per direct te beëindigen. De overeenkomst moet worden voortgezet. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   De consument heeft een overeenkomst […]

Lees verder

Geen eenzijdige wijziging opvanglocatie

Onderwerp van het geschil Ondernemer mag de opvanglocatie van de kinderen niet zomaar wijzigen. De ondernemer is aangesloten bij de brancheorganisatie. De Algemene voorwaarden van de brancheorganisatie staan eenzijdige wijzigingen niet toe. Het geschil betreft de vraag of de ondernemer op goede gronden de kinderen van de consument, zonder diens instemming, heeft kunnen overplaatsen naar […]

Lees verder

Geen annuleringskosten zonder overeenkomst

Onderwerp van het geschil De ondernemer kan pas annuleringskosten in rekening brengen wanneer er een overeenkomst is tussen beide partijen. Het ondertekende aanmeldformulier is geen overeenkomst, maar een uitnodiging aan de ondernemer om een offerte uit te brengen. Het geschil betreft de vraag of het indienen van een aanvraagformulier een overeenkomst tussen partijen doet ontstaan, […]

Lees verder

Ondernemer heeft contractsvrijheid en mag plaatsing weigeren

Onderwerp van het geschil Een ondernemer is niet verplicht om een overeenkomst met de consument aan te gaan en mag aanvullende voorwaarden stellen, zoals een proefperiode van drie maanden. In geschil is de vraag of de ondernemer onder de gegeven omstandigheden extra voorwaarden mag verbinden aan de BSO-plaatsing van de kinderen van de consument en […]

Lees verder