(On) zorgvuldigheid

Brandwonden na IPL-laserbehandeling door onzorgvuldig handelen ondernemer

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft bij de ondernemer een IPL-laserbehandeling ondergaan. Kort na de behandeling ontstonden er rode plekken, volgens de huisarts van de consument waren dit brandwonden en pigmentvlekken die mogelijk pas na een jaar herstellen. Dit is erger dan de mogelijke risico’s die in de algemene voorwaarden beschreven staan. De […]

Lees verder

Zorgaanbieder had andere oplossing moeten zoeken voor cliënt tijdens corona-lockdown

Waar gaat de uitspraak over De klager had een zorgverleningsovereenkomst met de zorgaanbieder en woonde in een eigen appartement met begeleiding. Naar aanleiding van de overheidsmaatregelen tegen corona werd de zorgverlening door de zorgaanbieder ingeperkt. Volgens de klager heeft zorgaanbieder hierin te plotseling gehandeld en heeft hij hierdoor schade geleden. Daarnaast begeleide de zorgaanbieder de […]

Lees verder

Zorgaanbieder heeft, ondanks omstandigheden, geprobeerd passende oplossing te vinden, rekening houdend met wensen van cliënte – 3

Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft bij de zorgaanbieder een behandeling gevolgd waarbij het doorstromen naar de intensieve fase van de therapie te lang heeft geduurd. De zorgaanbieder heeft onzorgvuldig gehandeld bij de behandeling en de communicatie hierover was slecht. Hier heeft de cliënte veel last van gehad. Zij eist, onder andere, een […]

Lees verder

Zorgaanbieder heeft, ondanks omstandigheden, geprobeerd passende oplossing te vinden, rekening houdend met wensen van cliënte – 2

Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft bij de zorgaanbieder een behandeling gevolgd waarbij het doorstromen naar de intensieve fase van de therapie te lang heeft geduurd. De zorgaanbieder heeft onzorgvuldig gehandeld bij de behandeling en de communicatie hierover was slecht. Hier heeft de cliënte veel last van gehad. Zij eist, onder andere, een […]

Lees verder

Zorgaanbieder heeft, ondanks omstandigheden, geprobeerd passende oplossing te vinden, rekening houdend met wensen van cliënte – 1

Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft bij de zorgaanbieder een behandeling gevolgd waarbij het doorstromen naar de intensieve fase van de therapie te lang heeft geduurd. De zorgaanbieder heeft onzorgvuldig gehandeld bij de behandeling en de communicatie hierover was slecht. Hier heeft de cliënte veel last van gehad. Zij eist, onder andere, een […]

Lees verder

Cliënt vat woorden chirurg anders op, geen fout van de chirurg

Waar gaat de uitspraak over De cliënt heeft zijn bovenarm gebroken na een val met de fiets. Hij is hiervoor behandeld door een traumachirurg van de zorgaanbieder. Volgens de cliënt heeft chirurg een fout gemaakt door de geplande operatie niet door te laten gaan en de breuk te laten helen op een natuurlijke manier. Hierdoor […]

Lees verder

Behandeling komt moeizaam op gang door complexe problematiek en wensen cliënte

Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft MCPTSS. Tijdens haar jarenlange behandeling door de zorgaanbieder heeft zij veel diagnoses gekregen, maar die hebben geen betrekking op het echte probleem. Volgens de cliënte is de zorgaanbieder tekort geschoten door haar niet goed te helpen bij het verwerken van haar trauma’s, wat tot veel problemen heeft […]

Lees verder