(On)Zorgvuldig handelen

De zorgaanbieder heeft onderzoek gedaan naar de ontwikkeling van de zoon van klager in verband met de schoolsituatie. Dat is uitgevoerd conform de professionele normen. Het rapport is door de zorgaanbieder niet naar de school gezonden

In het geschil tussen [Cliënt], in zijn hoedanigheid van vertegenwoordiger van zijn minderjarige zoon, [naam], wonende te [plaats] en Stichting Centrum ’45, gevestigd te Oegstgeest. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft […]

Lees verder

De klacht dat de crisisdienst ten onrechte niet is gekomen, wordt afgewezen omdat er geen daadwerkelijk verzoek is gedaan door de huisarts. Dat in het verslag van een (latere) crisisinterventie namen staan van medewerkers die toen niet aanwezig waren, is verwarrend en onjuist. Voor het verwijderen van achterhaalde informatie van de politie in het patiëntendossier kan een verzoek bij de zorgaanbieder worden ingediend

In het geschil tussen [Klager], wonende te [plaats] en Stichting GGz Breburg groep. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting behandeld op 25 januari […]

Lees verder

Het doorgeven van (niet geverifieerde) informatie over cliënt aan Veilig Thuis is onzorgvuldig geweest. Over de rectificatie van de rapportages aan Veilig Thuis, vernietiging van het dossier bij de zorgaanbieder en excuses van de zorgaanbieder kan de commissie niet oordelen

In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats] en Stichting Arkin, gevestigd te Amsterdam. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting behandeld […]

Lees verder

Ten aanzien van het stellen van de diagnose en de afhandeling van de klacht is de zorgaanbieder niet tekortgeschoten. Van de diverse andere klachten zijn een aantal klachten over de communicatie wel gegrond, maar die zijn van onvoldoende gewicht om een schadevergoeding toe te kennen

In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats] en Stichting Vincent van Gogh, gevestigd te Venray. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter […]

Lees verder

Er is geen inschattingsfout gemaakt door een acute crisisopname in eerste instantie niet noodzakelijk te achten. De zorgaanbieder heeft voldoende heeft geprobeerd om overeenstemming te krijgen met klaagster over het behandeldoel. Ook heeft de zorgaanbieder op alle mogelijke manieren geprobeerd om klaagster te motiveren

In het geschil tussen [Klaagster], wonende te [plaats] en Stichting Arkin. Behandeling van het geschil De klacht is namens klaagster ingediend door haar zus [naam]. Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het […]

Lees verder

Cliënt kan de vragen van zijn behandelaar als bedreigend hebben ervaren maar de behandelaar bedoelde dat niet zo. Deze slaagde er ondanks meerdere pogingen niet in deze indruk weg te nemen. De zorgaanbieder schoot tijdens de behandeling niet tekort en heeft ook de privacy van cliënt niet geschonden

In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats] en Stichting Dimence, gevestigd te Deventer. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennis genomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting behandeld op […]

Lees verder

De behandelaar beoordeelt tijdens de intake zorgvuldig welke behandeling het meest geschikt is voor cliënte en houdt rekening met de urgentie. De behandelaar compenseert de langere wachttijd voor de geselecteerde behandeling met overbruggingscontacten. De uitspraken op de voicemail zijn vervelend, maar niet onzorgvuldig

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats] en Stichting GGZ Breburg Groep, gevestigd te Tilburg. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennis genomen van de overgelegde stukken. Het geschil is ter zitting […]

Lees verder

Thuissituatie van klager niet stabiel, daarom kon de zorgverlener nog niet beginnen met de behandeling van de zoon

In het geschil tussen [Klager], wonende te [plaats], gemachtigde: [naam] en De Opvoedpoli BV, gevestigd te Amsterdam. Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Op 12 oktober […]

Lees verder

Bij de behandeling heeft de zorgaanbieder zich voldoende ingespannen. De zorgaanbieder had wel vooraf inzage moet geven over de rapportage aan de huisarts.

In het geschil tussen [Cliënt], wonende te [plaats], en   Lionarons GGZ B.V., gevestigd te Heerlen, (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennis genomen van de stukken, die […]

Lees verder

Na twee gesprekken gaf de cliënt aan niet door de zorgaanbieder behandeld te willen worden. De zorgaanbieder heeft de patiënt daarna doorgestuurd naar een andere zorgaanbieder. Er is geen sprake van onterechte declaraties.

In het geschil tussen [Gemachtigde], in de hoedanigheid van vertegenwoordiger van zijn zoon [cliënt], wonende te [plaats], en Sanita Kliniek B.V., gevestigd te Rotterdam, (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De […]

Lees verder