Zorgvuldigheid

Makelaar heeft zorgplicht geschonden

Waar gaat de uitspraak over? De commissie heeft eerder een tussenadvies gewezen. Naar aanleiding daarvan hebben partijen aanvullende stukken ingediend bij de commissie. De commissie is van oordeel dat de makelaar zijn zorgplicht heeft geschonden. De commissie stelt een door de makelaar te betalen schadevergoeding vast. De uitspraak Behandeling van het geschil De Geschillencommissie Makelaardij […]

Lees verder

Ontbreken retouradres komt voor risico en rekening consument

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft via de ondernemer een pakket aangetekend opgestuurd. Het pakket is bij het verkeerde adres geleverd. De consument klaagt er tevens over dat de ondernemer het pakket heeft geopend. De consument heeft de ondernemer daarop aansprakelijk gesteld voor de ontstane schade. De ondernemer betoogt dat een schadevergoeding is […]

Lees verder
  • 29 november 2022
  • Post

Ondernemer mocht gegeven toezegging niet intrekken

Waar gaat de uitspraak over? Een stuk dat aangetekend is verstuurd is vermist geraakt. De ondernemer heeft toegezegd om een vergoeding van € 50,- te voldoen aan de consument. Die toezegging is later ingetrokken en de ondernemer heeft om bewijs van de waarde van het verstuurde gevraagd. De commissie is van oordeel dat er geen […]

Lees verder
  • 14 november 2022
  • Post

Eiseres dient volledige factuur te voldoen

Waar gaat de uitspraak over? Eiseres heeft een bedrijfspand aangeschaft en de notaris gevraagd de koop en de overdracht te verzorgen. Eiseres klaagt erover dat de opgemaakte akte foutieve aannamen bevat. Eiseres is van mening dat de eindafrekening te hoog is in vergelijking met de geleverde diensten. De notaris handhaaft de factuur. De uren die […]

Lees verder

Zorgaanbieder geeft geen toegang tot medisch dossier

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte heeft plastische chirurgie ondergaan bij de zorgaanbieder. Cliënte klaagt erover dat de zorgaanbieder geen noodprotocol handhaaft. Verder klaagt zij over de voorbereiding, ingreep, nazorg, communicatie, voorlichting en het resultaat. De commissie rekent het de zorgaanbieder zwaar aan dat de zorgaanbieder – ondanks herhaald verzoek – het medisch dossier niet […]

Lees verder

Auto per abuis dubbel verkocht

Waar gaat de uitspraak over? De consument dacht een auto te hebben gekocht bij de ondernemer. Echter, na ondertekening van de overeenkomst en de bijbehorende betaling, liet de ondernemer weten dat de koop niet door kon gaan. De auto was volgens de ondernemer per abuis dubbel verkocht. De consument verlangt een vergoeding van 15% van […]

Lees verder

Consument hoeft onterecht vervangen onderdeel niet te betalen

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt over de uitgevoerde reparatie. Daags na de reparatie, op de terugreis van de vakantie van de consument, startte de auto niet meer. Na reparatie van het relais werkte de auto naar behoren. Volgens de consument is de hogedrukpomp ten onrechte vervangen tijdens de eerder uitgevoerde reparatie. De […]

Lees verder
1 3 4 5 6 7 26