Ongegrond

Geschil over medische zorg na complicaties bij galwegonderzoek

Waar gaat de uitspraak over? Een vrouw diende een klacht in tegen het ziekenhuis vanwege de behandeling van haar moeder, die overleed na een ERCP-procedure. Volgens de klaagster werd er door het ziekenhuis onvoldoende onderzoek gedaan naar complicaties, zoals een mogelijke galweglekkage. De diagnose bleef steken op post-ERCP pancreatitis (PEP), terwijl haar moeder in werkelijkheid […]

Lees verder

Geschil over mogelijk zenuwletsel na heupoperatie

Waar gaat de uitspraak over? Een patiënte heeft een klacht ingediend tegen het ziekenhuis na een heupoperatie. Zij beweerde dat ze tijdens de operatie was verschoven, waardoor zenuwen in haar rechterarm beschadigd raakten. Dit leidde tot krachtverlies, pijn en langdurige revalidatie. Ze eiste een schadevergoeding van € 2.860. De zorgaanbieder stelde dat de operatie volgens […]

Lees verder

Klacht over afwijkingen in groepsreisprogramma en accommodatie leidt niet tot extra vergoeding

Waar gaat de uitspraak over? De consument dient een klacht in bij de Geschillencommissie Reizen over een groepsreis naar Griekenland, geboekt via de website van de ondernemer. De consument, ervaren in groepsrondreizen, vindt dat de reis aanzienlijk afwijkt van het vooraf gepresenteerde programma. Samen met haar pleegdochter van 11 jaar verwacht zij een combinatie van […]

Lees verder
  • 11 februari 2025
  • Reizen

Onvoldoende bewijs voor de klachten over een luxe gezinsvriendelijke locatie

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagde dat de geboekte accommodatie niet voldeed aan de verwachtingen. Het hotel werd gepresenteerd als een luxe gezinsvriendelijke locatie, maar bleek verouderd te zijn, met onvoldoende toezicht op kinderen en slechte schoonmaak. Tijdens de terugvlucht had de consument een onaangename ervaring met een medepassagier, wat de reis verder […]

Lees verder
  • 11 februari 2025
  • Reizen

De consument heeft niet aannemelijk gemaakt dat de geluidsoverlast ernstiger is dan verwacht

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagde over geluidsoverlast door bouwwerkzaamheden, onvriendelijk personeel, een lekkende airco, en een oorontsteking mogelijk veroorzaakt door de kwaliteit van het zwemwater tijdens een vakantie in Curaçao. Ondanks meldingen via de hotelapp en de receptie, werden de klachten genegeerd en werd de consument geadviseerd om na terugkeer te klagen. […]

Lees verder
  • 11 februari 2025
  • Reizen

Geschil betreffende het niet uitvoeren van een röntgenfoto

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt diende een klacht in bij de Geschillencommissie Zelfstandige Klinieken tegen Equipe Zorgbedrijven, waarbij hij stelde dat de zorgaanbieder onzorgvuldig had gehandeld door in 2019 geen röntgenfoto te maken na een val in 2017. De cliënt ondervond klachten in de armen, handen en schouders, waarna hij vijf jaar behandeld […]

Lees verder

Geschil over therapiekeuze en alternatieven na groepstherapie

Waar gaat de uitspraak over? Een cliënt klaagde bij de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg dat de zorgaanbieder haar niet de juiste therapie had gegeven en geen alternatieve behandelingen had aangeboden nadat zij stopte met de groepstherapie. De cliënt gaf aan dat ze de therapie niet passend vond voor haar klachten en dat de zorgaanbieder geen alternatief, […]

Lees verder