ten dele gegrond

Gedeeltelijke gegrondverklaring bij klacht over overplaatsing en zorgklimaat

Waar gaat de uitspraak over? Een cliënt klaagt over de gang van zaken rond zijn overplaatsing vanuit locatie Arnhemsestraatweg (ASW) van zorgaanbieder Siza. Hij stelt dat deze overplaatsing het gevolg was van jarenlang tekortschietend leef- en begeleidingsklimaat, dat de zorgaanbieder de rechter verkeerd heeft voorgelicht, en dat zijn huidige woonsituatie ongeschikt is. De Geschillencommissie verklaart […]

Lees verder

Klacht over medische zorg na polsoperatie: beoordeling van chirurgisch handelen, informatievoorziening en nazorg

Waar gaat de uitspraak over? Een patiënte diende een klacht in tegen het Universitair Medisch Centrum Utrecht wegens onzorgvuldig handelen na een polsoperatie. De operatie volgde op een complexe breuk na een scooterongeval. De cliënt vond dat de traumachirurg tijdens de operatie een 3D C-boog had moeten gebruiken, maar dit hulpmiddel bleek volgens richtlijnen niet […]

Lees verder

Onvoldoende informatie en zorg na hartklepoperatie

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt diende een klacht in tegen het Sint Antonius Ziekenhuis over de zorg rondom zijn hartklepoperatie van 27 juni 2023. De cliënt verwijt de zorgaanbieder onder andere het ontbreken van voldoende geïnformeerd consent, slechte communicatie voor en na de operatie, en fouten tijdens de medische ingrepen. Hij stelt dat […]

Lees verder

Klacht over nalatige zorg, beschadigde was en communicatieproblemen in zorgappartement

Waar gaat de uitspraak over? De cliënte woont sinds augustus 2021 in een zorgappartement van Stichting Surplus Zorg. Zij klaagde over nalatige zorg, onzorgvuldige rapportages, verkeerd omgaan met wasgoed en slechte communicatie. De commissie verklaart dat de zorgaanbieder tekort is geschoten op 13 oktober 2023, toen de cliënte ’s nachts niet naar bed werd geholpen […]

Lees verder

Dispuut over declaratiepraktijken en informatievoorziening bij dermatologische behandeling

Waar gaat de uitspraak over? Een cliënt diende een klacht in tegen de Interconfessionele Stichting Gezondheidszorg Rivierenland vanwege de wijze van declareren en gebrekkige informatievoorziening rond een dermatologische behandeling. De kern van het geschil betrof het sluiten van een Diagnose Behandel Combinatie (DBC) na 42 dagen en het openen van een nieuwe DBC voor een […]

Lees verder

Lekkage in kelder

Waar gaat het over? De consument klaagt over lekkages in de kelder van zijn nieuwbouwwoning. Volgens hem is de kelder niet waterdicht, terwijl de ondernemer dit wel had gegarandeerd. De consument wil een derde inschakelen om de problemen te laten verhelpen. Hij vraagt daarom een schadevergoeding. De ondernemer is van mening dat hij zijn werk […]

Lees verder

Verlies van verzekerde post met waardebonnen: beoordeling van aansprakelijkheid en schadebeperking

Waar gaat de uitspraak over? Een consument diende een klacht in bij de Geschillencommissie Post nadat twee verzekerde enveloppen met elk €500 aan waardebonnen tijdens verzending vermist raakten. De consument had deze bonnen, bestemd als betaling aan een makelaarskantoor, correct verzekerd en handelde volgens de gebruiksvoorwaarden van de bonnenuitgever. De ondernemer stelde dat er geen […]

Lees verder
  • 28 februari 2025
  • Post
1 2 3 53