ten dele gegrond

Onvolledige informatie bij aangaan overeenkomst

Waar gaat de uitspraak over? De klager klaagt erover dat zij is overgestapt naar een nieuwe energieleverancier (de ondernemer) op basis van informatie die later niet bleek te kloppen. De klager wilde daarom de overeenkomst ontbinden, maar dat kon volgende de ondernemer niet. De ondernemer heeft geen verweer gevoerd. De commissie stelt vast dat er […]

Lees verder

Voldoende aannemelijk gemaakt zwaarwegende reden, overeenkomst zorgvuldig opgezegd, maar communicatie onzorgvuldig.

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over een door de ondernemer per 1 januari 2023 opgezegde opvangovereenkomst. Na opzegging werd door de ondernemer gecommuniceerd over het openen van een nieuwe peutergroep op dezelfde locatie, zonder dat de consument hiervan op de hoogte was. Volgens de consument had de opzegging/sluiting van de groepen kunnen […]

Lees verder

Zwaarwegende reden voor opzegging aannemelijk gemaakt, overeenkomst zorgvuldig opgezegd, maar communicatie onzorgvuldig.

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over een door de ondernemer per 1 januari 2023 opgezegde opvangovereenkomst. Na opzegging werd door de ondernemer gecommuniceerd over het openen van een nieuwe peutergroep op dezelfde locatie, zonder dat de consument hiervan op de hoogte was. Volgens de consument had de opzegging/sluiting van de groepen kunnen […]

Lees verder

Opzegging vanwege zwaarwegende reden aannemelijk gemaakt en overeenkomst is zorgvuldig opgezegd. Communicatie is niet zorgvuldig geweest.

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over een door de ondernemer per 1 januari 2023 opgezegde opvangovereenkomsten. Na opzegging werd door de ondernemer gecommuniceerd over het openen van een nieuwe peutergroep op dezelfde locatie, zonder dat de consument hiervan op de hoogte was. Volgens de consument had de opzegging/sluiting van de groepen kunnen […]

Lees verder

Voldoende aannemelijk gemaakt sprake van zwaarwegende reden; overeenkomst is zorgvuldig opgezegd. Communicatie door ondernemer onzorgvuldig.

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over een door de ondernemer per 1 januari 2023 opgezegde opvangovereenkomst. Na opzegging werd door de ondernemer gecommuniceerd over het openen van een nieuwe peutergroep op dezelfde locatie, zonder dat de consument hiervan op de hoogte was. Volgens de consument had de opzegging/sluiting van de groepen kunnen […]

Lees verder

Sprake van zwaarwegende reden bij opzegging, overeenkomst is zorgvuldig opgezegd, communicatie ondernemer onzorgvuldig.

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over een door de ondernemer per 1 januari 2023 opgezegde opvangovereenkomst. Na opzegging werd door de ondernemer gecommuniceerd over het openen van een nieuwe peutergroep op dezelfde locatie, zonder dat de consument hiervan op de hoogte was. Volgens de consument had de opzegging/sluiting van de groepen kunnen […]

Lees verder

Stukadoorwerkzaamheden voldoet niet, maar factuur is wel terecht betaald

Waar gaat de uitspraak over? De ondernemer heeft stukadoorwerkzaamheden uitgevoerd in opdracht van de consument. De consument stelt schade te hebben geleden aan een tv-meubel. Volgens de consument is de ondernemer verkeerd te werk gegaan, waardoor er te veel betaald is. De ondernemer erkent de schade aan het meubel en wil daarvoor een bedrag van […]

Lees verder
  • 23 januari 2023
  • Afbouw

Gietvloer en coating tonen gebreken die hersteld moeten worden

Waar gaat de uitspraak over? De ondernemer heeft een gietvloer aangelegd op de eerste verdieping en op de begane grond van het huis van consument, plus coating in garage. Bij inspectie van de vloer zijn gebreken ontdekt door de consument. De consument wenst herstel van de gebreken. De ondernemer heeft geen verweer gevoerd, maar is […]

Lees verder
  • 23 januari 2023
  • Afbouw

Buitenmuur had ook opgenomen moeten worden in het rapport

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt erover dat de slechte toestand van een muur in zijn huis onterecht niet is genoemd in het bouwkundig rapport. Volgens de consument is de ondernemer heirdoor tekort geschoten. Volgens de ondernemer was er geen sprake van een tekortkoming. De commissie gaat grotendeels mee in het betoog van […]

Lees verder

Borstvergroting goed uitgevoerd, maar klachtafhandeling kon beter

Waar gaat de uitspraak over? De cliënte klaagt over complicaties die zijn opgetreden na een borstvergroting. Ook was de communicatie moeizaam en werden haar klachten niet goed opgepakt door de zorgaanbieder. Volgens de zorgaanbieder zijn de mogelijke risico’s goed met de cliënte besproken en was er geen sprake van moeizame communicatie. Naar het oordeel van […]

Lees verder