Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 7151-7160 van de 9928 uitspraken

Ontvankelijkheidstoets bij klacht over gemiste diagnose en gebrekkige communicatie

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: voorbeslissing   Uitkomst: ontvankelijk   Referentiecode: 1039251/1213752

Waar gaat de uitspraak over? Een cliënt diende een klacht in tegen Haaglanden Medisch Centrum over gemiste afwijkingen op een CT-scan van december 2021 die duidden op uitgezaaide eierstokkanker. Zij verwijt het ziekenhuis bovendien slechte communicatie tussen afdelingen, waardoor medicatie niet goed was afgestemd op haar chemobehandeling, en gebrekkige informatievoorziening. De kern van de procedure […]

Print/PDF

Ontvankelijkverklaring van klacht over zorgverlening

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: Ontvankelijkheid    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: ontvankelijkverklaring   Uitkomst: ontvankelijk   Referentiecode: 256156/453599

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de vraag of de cliënt ontvankelijk is in haar klacht. De cliënt voelt zich namelijk onvoldoende gehoord door de zorgaanbieder, waardoor conclusies worden getrokken en diagnoses worden gesteld die niet juist zijn. Afspraken die met de cliënt zijn gemaakt, worden niet nageleefd. Ook is sprake van wantoestanden […]

Print/PDF

Ontwerp en uitvoeringsfouten installatie kunnen de ondernemer worden aangerekend; gelet op omstandigheden geen herstel door ondernemer maar vervangende schadevergoeding.

Commissie: Airconditioning    Categorie: Non conformiteit    Jaartal: 2016
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 69209

Behandeling van het geschil De Geschillencommissie Airconditioning (verder te noemen: de commissie) heeft bij tussenadvies d.d. 3 december 2012 de eindbeslissing aangehouden. De inhoud van dit tussenadvies is hier ingevoegd. Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 12 februari 2010 tussen partijen gesloten overeenkomst, die op 10 maart 2010 schriftelijk door […]

Print/PDF

Ontwerp- en uitvoeringsfouten in klimaatsysteem

Commissie: AirconditioningKlimaat    Categorie: -    Jaartal: -
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: -

Er mankeert veel aan het klimaatsysteem dat de ondernemer heeft geplaatst. Om de ontwerp- en uitvoeringsfouten te constateren en de herstelkosten te begroten zijn zelfs twee deskundigenonderzoeken nodig. In totaal moet de ondernemer als schadevergoeding een bedrag van € 11.392,- aan de consument betalen. Het vervangen van de gasgestookte luchtverwarmer en gasboiler door een nieuw […]

Print/PDF

Ontzegging wegens onveilige situatie

Commissie: Kinderopvang    Categorie: bejegening    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 195644/196019

Waar gaat de uitspraak over? De klacht gaat over de kinderopvang van de zoon van de consument. Er hebben zich voorvallen voorgedaan waardoor het vertrouwen in de ondernemer is beschadigd. De medewerkers van ondernemer waren niet op de hoogte van de astma van de zoon van consument. De klacht werd volgens de consument niet serieus […]

Print/PDF

Onvakkundig uitgevoerde werkzaamheden. Hovenier had schutting niet over struiken en stronken heen mogen plaatsen.

Commissie: Groen    Categorie: (Ondeugdelijke) uitvoering overeenkomst / ondeugdelijke levering    Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 86595

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 29 april 2014 tussen partijen gesloten overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot in ieder geval het plaatsen van twee schuttingen, waarvan één met deur, en volgens de consument ook het weghalen van struiken en boomstronken tegen de daarvoor door de consument te […]

Print/PDF

Onveilig elektronisch patiëntendossier en inzage door onbevoegde medewerkers

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 249337/412423

Waar gaat de uitspraak over? Een cliënt van GGzE diende een klacht in omdat 160 medewerkers in zes jaar tijd inzage hadden in haar medisch dossier, waaronder vertrouwelijke informatie uit haar EMDR-behandeling, terwijl velen niet tot haar behandelteam behoorden. Zij ervoer dit als een ernstige schending van privacy en veiligheid, en vorderde schadevergoeding en aanvullende […]

Print/PDF

Onveilige situatie bij treinuitval

Commissie: Commissie    Categorie: Kosten    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 235234/238433

Waar gaat de uitspraak over? Op 1 juni 2023 strandde een consument ’s avonds op een station door uitval van treinverkeer. Ze kreeg van conducteurs het advies om een hotel te zoeken en haar bonnen te bewaren, omdat de kosten “royaal” zouden worden vergoed. De situatie op het station was donker, verlaten en voelde onveilig. […]

Print/PDF

Onverenigbaarheid materialen levert een toerekenbare tekortschieten op. Vervanging door deugdelijke (op te hangen) schermen.

Commissie: Groen    Categorie: (On)deugdelijke uitvoering overeenkomst    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 136338/161240

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft het niet eens zijn over de kwaliteit en montage van de geleverde schuttingdelen. De consument meent recht te hebben op kosteloze vervanging van de schuttingdelen, omdat zich na een maand vanwege ondeugdelijke montage al gebreken vertoonden. De schuttingdelen waren aan de (dunne) composiet planken in plaats van […]

Print/PDF

Onverklaarbaar dataverbruik; bewijslast ondernemer versus privacy

Commissie: Telecommunicatiediensten    Categorie: Privacy    Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 78434

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een mobiele telefoondienst.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   De consument stelt dat de ondernemer te hoge kosten in rekening heeft gebracht. Hij voert hiertoe het volgende aan. De rekening over de periode 16 april 2013 tot […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.