Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 7161-7170 van de 9928 uitspraken

Onverklaarbaar hoog warmteverbruik: ondernemer moet vragen consument beantwoorden

Commissie: Energie    Categorie: wijze van berekening kosten warmte verbruik    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: tussenadvies   Uitkomst: aanhouding beslissing   Referentiecode: 216898/230643

Waar gaat de uitspraak over? Bewoners van een wooncomplex klagen over extreem hoge kosten voor stadsverwarming. Volgens hen verwijzen de warmteleverancier en het meetbedrijf steeds naar elkaar, zonder duidelijkheid te geven. Er is ook twijfel over het warmteverbruik van een supermarkt in het gebouw, waarvan de meter jarenlang verkeerd was verwerkt. Hierdoor kregen bewoners mogelijk […]

Print/PDF

Onverklaarbare hoge meterstanden voor rekening van verbruiker

Commissie: Water    Categorie: Factuur    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 133560/143579

Waar gaat de uitspraak over? Er is ongewoon hoog verbruik geconstateerd en na ijking van de meter door ondernemer kan er geen oorzaak worden gevonden. De consument stelt dat de meter een onjuiste opgave geeft. De ondernemer stelt genoeg inspanning te hebben verricht door de meterstand op te vragen en de meter te laten ijken […]

Print/PDF

Onvermijdbare en buitengewone omstandigheden liggen in risicosfeer van ondernemer, consument mag kosteloos annuleren

Commissie: Reizen    Categorie: Annulering    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 32833/35598

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een rondreis door Denemarken, Noorwegen en Zweden bij de ondernemer geboekt. Aangezien Noorwegen nog niet toegankelijk was voor toeristen, kon de reis volgens de ondernemer praktisch gezien niet worden gemaakt en lag dit niet in zijn invloedssfeer, waardoor er niet kosteloos geannuleerd kan worden en er geen […]

Print/PDF

Onverschuldigd betaald

Commissie: Energie    Categorie: Administratieve problemen    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 29854

Verder beoordeling van het geschil   De commissie heeft kennisgenomen van de nadere reacties en stukken zijdens de consument d.d. 3 oktober 2010, 10 november 2010, 11 november 2010 en 4 januari 2011.   De commissie stelt vast dat uitsluitend in geschil is de vraag of de consument in de periode van 23 mei 2002 […]

Print/PDF

Onverwacht probleem bij aankoop woning betekent niet ontoerekenbare tekortkoming van makelaar

Commissie: Makelaardij    Categorie: Kwaliteit dienstverlening    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 46546/58788

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de dienstverlening van de makelaar bij de aankoop van een woning. Bij de aankoop bleek dat er sprake was van vocht in de kruipruimte. De makelaar zou de consument onvoldoende hebben geadviseerd en bijgestaan en de consument stelt dat hij hierdoor schade heeft geleden. Volgens de […]

Print/PDF

Onverwachte verhuizing geen reden om geen annuleringskosten te hoeven betalen

Commissie: Kinderopvang    Categorie: Geldzaken    Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 2009-KIN09-0059

Onderwerp van het geschil In de overeenkomst staat dat ondernemer twee maanden opvang mag berekenen als consument geen gebruik maakt van de gereserveerde plaats. De onverwachte verhuizing van de consument is geen reden om geen annuleringskosten te hoeven betalen. Het geschil betreft de vraag of de ondernemer twee maanden kinderopvang in rekening mag brengen bij […]

Print/PDF

Onverzekerd pakket betekend geen aanspraak op schadevergoeding

Commissie: Post    Categorie: Schadevergoeding    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 201089/205519

Waar gaat de uitspraak over? Consument heeft een pakket met de verzendservice van ondernemer verstuurd. Dit pakket is met schade aangekomen bij de derde partij. De schade is € 150,– en deze wil de consument van de ondernemer terugkrijgen. Ondernemer geeft aan dat consument het pakket zonder verzekering heeft opgestuurd en daarmee zelf het risico […]

Print/PDF

Onvoldoende beschikbare taxi’s is geen overmacht, maar behoort tot het bedrijfsrisico van de ondernemer

Commissie: Taxivervoer    Categorie: Overmacht / Schadevergoeding product/dienst    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 121856

Waar gaat de uitspraak over De consument wordt gebeld dat de bestelde taxi niet komt. De consument heeft ander vervoer moeten regelen en hij declareert de kosten bij de ondernemer. Er waren plotseling minder taxi’s beschikbaar en dus moest de ondernemer keuzes maken. Dat is overmacht volgens de ondernemer. De commissie vindt van niet. Te […]

Print/PDF

Onvoldoende aanknopingspunten ter ondersteuning verhaal consument

Commissie: Reizen    Categorie: Communicatie    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 223993/234330

Waar gaat de uitspraak over? In deze procedure is eerder een zogenoemde voorbeslissing genomen over de ontvankelijkheid van de consument. Tevens heeft de commissie via een tussenbeslissing bepaald dat partijen meer informatie diende aan te leveren over de communicatie tussen partijen. De partijen twisten namelijk over de vraag of de consument (namens) de ondernemer is […]

Print/PDF

Onvoldoende aanleiding voor commissie om aan bevindingen van deskundige te twijfelen.

Commissie: Wonen    Categorie: Deskundigenonderzoek/-rapport    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 40667

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 17 april 2008 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren en aanbrengen van een gietvloer tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 15.000,–. De levering vond plaats op of omstreeks 15 augustus 2008.   De consument heeft op 1 oktober 2008 […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.