Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

U ziet 8341-8350 van de 8352 uitspraken

Zorgverlening vader van klaagster niet onzorgvuldig en bezoekregeling klaagster was noodzakelijk

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 30388/40407

Waar gaat de uitspraak over De klaagster klaagt over de nalatige zorgverlening aan haar vader. Volgens haar werd het ontlastingspatroon van haar vader niet in de gaten gehouden, waardoor hij last had van ernstige obstipatie. Ook klaagt de klaagster dat de zorgaanbieder haar een bezoekregeling heeft opgelegd, waar zij het niet mee eens is. De […]

Zorgverzekeraar beslist over PGB-aanvraag, niet de zorgaanbieder

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 22650/29643

Waar gaat de uitspraak over In overleg met een verpleegkundige van de zorgaanbieder heeft de klager besloten om zijn werk op te geven om voor de cliënte te zorgen. Volgens de zorgaanbieder kon hij een PGB aanvragen om zijn verloren inkomsten op te vangen. De zorgverzekeraar heeft dit afgewezen en zegt dat de verpleegkundige ondeskundig […]

Zorgvuldigheid ontbreekt bij leggen van gietvloer

Commissie: Afbouw    Categorie: Herstel    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 119317

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de werkzaamheden voor het leggen van een gietvloer door de ondernemer. De consument is ontevreden over de kleur, de duidelijke zichtbare en vloeibare oneffenheden en de kwaliteit van de aangebrachte laklaag. De ondernemer weerspreekt deze klachten. Na herstel zijn de oneffenheden bijna niet zichtbaar. De deskundige […]

Zorgvuldigheid van behandelaren tijdens het behandeltraject en de afsluiting daarvan

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 8389/27614

Waar gaat de uitspraak over De cliënt wordt behandeld door de zorgaanbieder. Gedurende het behandeltraject worden verschillende klachten geuit. Ten eerste wordt door de cliënt aangevoerd dat adequate hulpverlening is uitgebleven. Hierover is op 26 februari 2017 geklaagd, waarna behandeling binnen het klachtentraject heeft plaatsgevonden. Ten tweede is geklaagd over het rommelige verloop van het […]

Zorgvuldigheidsnorm niet overschreden door zorgaanbieder

Commissie: Publieke Gezondheid    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 4789/12298

Waar gaat de uitspraak over Het geschil betreft het zich door klaagster ongehoord voelen door het consultatiebureau betreffende het bolle buikje van haar peuterdochter. Dit heeft er volgens klaagster toe geleid dat haar dochter in een zodanig laat stadium is geopereerd aan haar buik, dat zij er twee forse littekens aan heeft overgehouden. Volgens klaagster […]

Zowel BV als privé persoon tekenen opdracht.

Commissie: Advocatuur    Categorie: Opdracht    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: ADV09-0248

Bevoegdheid arbiters en plaats van arbitrage De bevoegdheid van de arbiters berust op een overeenkomst tot arbitrage, zoals vervat in de door beide partijen ondertekende opdrachtovereenkomsten en het intakeformulier, waarbij partijen zich voor de beslechting van alle geschillen ontstaan naar aanleiding van de totstandkoming en/of uitvoering van de dienstverlening, inclusief alle declaratiegeschillen, onderwerpen aan arbitrage […]

Zowel BV als privé persoon tekenen opdracht.

Commissie: Advocatuur Zakelijk    Categorie: Opdracht    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: ADV09-0248B

Bevoegdheid arbiters en plaats van arbitrage 1. De bevoegdheid van de arbiters berust op een overeenkomst tot arbitrage, zoals vervat in de door beide partijen ondertekende opdrachtovereenkomsten en het intakeformulier, waarbij partijen zich voor de beslechting van alle geschillen ontstaan naar aanleiding van de totstandkoming en/of uitvoering van de dienstverlening, inclusief alle declaratiegeschillen, onderwerpen aan arbitrage […]

Zwaarwegende reden voor opzegging aannemelijk gemaakt, overeenkomst zorgvuldig opgezegd, maar communicatie onzorgvuldig.

Commissie: Kinderopvang    Categorie: Opzegging overeenkomst    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 192160/194466

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over een door de ondernemer per 1 januari 2023 opgezegde opvangovereenkomst. Na opzegging werd door de ondernemer gecommuniceerd over het openen van een nieuwe peutergroep op dezelfde locatie, zonder dat de consument hiervan op de hoogte was. Volgens de consument had de opzegging/sluiting van de groepen kunnen […]

Zwarte panelen in badkamer vertonen productfout

Commissie: Doe-Het-Zelfbedrijven    Categorie: (non)conformiteit    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 174780/186221

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagt over kunststof panelen die zijn gekocht bij een filiaal van de ondernemer. Ter herstel moeten alle tegels uit de badkamer gehaald worden en opnieuw worden gemonteerd, waarvoor de consument een vergoeding verlangt. De ondernemer heeft naar aanleiding van de klacht van de consument een onderzoek uitgevoerd, waaruit […]

Zwembad niet geschikt om als een kinderbad te worden aangeduid.

Commissie: Reizen    Categorie: Totstandkoming    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: REI-D02-2489

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 2 juli 2002via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een busreis voor vijf personen naar Malgrat de Mar in Spanje met verblijf in een hotel op basis van volpension, voor de periode van 9 juli tot […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.