Boekingskantoor

Uitsprakenoverzicht Geschillencommissie Reizen: verschil tussen reisorganisator en boekingskantoor

Uitsprakenoverzicht Samenvattend De Geschillencommissie Reizen kent hoofdzakelijk twee soorten ondernemers, namelijk de reisorganisator (tour operators) en het boekingskantoor (de doorverkoper). Hieronder vindt u uitspraken waarin verder wordt ingegaan op de verantwoordelijkheden van de reisorganisator en het boekingskantoor. Een klacht indienen over een reisorganisatie, kan hier. De uitspraken Boekingskantoor niet verantwoordelijk voor uitvoering pakketreisovereenkomst Zaaknummer: 235758/240555 […]

Lees verder

Boekingskantoor niet verantwoordelijk voor niet verstrekken informatie, omdat reisorganisator de informatie onvoldoende duidelijk kenbaar heeft gemaakt

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft een pakketreis geboekt via de ondernemer, waarbij de ondernemer als boekingskantoor heeft opgetreden. De consument klaagt over de bouwwerkzaamheden in omgeving van de accommodatie. De consument is van mening dat de ondernemer hem hierover had moeten informeren. De reisorganisator heeft de ondernemer via een melding op de […]

Lees verder
  • 31 januari 2024
  • Reizen

Boekingskantoor verantwoordelijk voor opstellen reserveringsbevestiging

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft een reis geboekt bij de ondernemer. Partijen verschillen van mening over de vraag of de annuleringsvoorwaarden van de ondernemer gelden dan wel dat deze als boekingskantoor is opgetreden en dat de annuleringsvoorwaarden gelden van de reisorganisatie die de reis zou uitvoeren. De commissie is ondanks het feit […]

Lees verder
  • 13 september 2023
  • Reizen

Boekingskantoor stuurde incorrecte reisbescheiden door, consument ontvankelijk

Waar gaat de uitspraak over? De consument boekte via een boekingskantoor een pakketreis bij een buitenlandse reisorganisator. De reisorganisator is niet aangesloten bij de commissie, het boekingskantoor wel. De geboekte accommodatie bleek niet beschikbaar te zijn voor de consument. De ondernemer, het boekingskantoor, heeft de reisbescheiden van de niet-beschikbare accommodatie doorgestuurd naar de consument. Deze […]

Lees verder