Materiaalschade en aspectverlies

  • Home >>
  • Materiaalschade en aspectverlies

Het euvel van steeds openstaande knoopjes is meer dan een gering gebrek. De commissie kent de consument dan ook een vergoeding toe van 50% van het aankoopbedrag van de jurk.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 31 oktober 2015 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een bruidsjurk tegen de prijs van € 1.659,–, inclusief korting, exclusief accessoires. Levering heeft plaatsgevonden op 13 juli 2016. De consument heeft de overeengekomen som […]

Lees verder

Een pantalon mag na een dergelijk kort gebruik niet de geconstateerde gebreken vertonen. Schadevergoeding is hier op zijn plaats.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 16 februari 2013 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het op maat maken en leveren van een trouwkostuum met accessoires tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 1.079,80 totaal. De levering vond plaats […]

Lees verder

Kwetsbaar materiaal, ongeschikt voor verwerking tot kleding.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 14 september 2002 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van bruidsjapon met rode jas tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 885,-. De levering vond plaats op 2 januari 2003.   Standpunt van de consument   Het standpunt […]

Lees verder

Scheuren bolero waarschijnlijk omdat stiksel onvoldoende stevig is geweest. Bolero is door ondernemer bovendien te strak vermaakt. Ondeugdelijk product door de ondernemer geleverd

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 2 december 2009 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren en vermaken van bruidskleding en -accessoires tegen een daarvoor door de consument te betalen totaalprijs van uiteindelijk € 2.770,–, waaronder een bolero (verder ook te noemen: het artikel) geprijsd […]

Lees verder

Schade bestaat uit blaasvorming en dat is inherent aan het product.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een d.d. 8 april 2006 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst, waarbij de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een denimtas met leeraccenten (hierna te noemen: het artikel) tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 568,–.   De consument heeft op 15 september 2007 de klacht voorgelegd […]

Lees verder

Beroep op kwaliteitsgebrek jurk niet terecht. Door niet voorzichtig om te gaan met het fragiele materiaal, waarvan de jurk is gemaakt, is de schade (waaronder een brandgaatje) ontstaan

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 1 december 2007 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een bruidsjapon (verder ook te noemen: het artikel) tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 1.550,– plus vermaakkosten ten bedrage van € 250,–. […]

Lees verder

Fabrikant had op etiket moeten waarschuwen dat jurk niet vochtbestendig was. Bovendien is jurk na reiniging vochtig ingepakt en dat heeft kleurafgifte verergerd

Onderwerp van het geschil  Het geschil vloeit voort uit een d.d. 4 september 2008 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst, waarbij de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een bruidsjurk (hierna te noemen: het artikel) tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 3.995,–.   De consument heeft op 30 september 2008 de klacht voorgelegd aan de […]

Lees verder