(On)bevoegdheid

Geschillencommissie niet bevoegd volgens algemene voorwaarden

Waar gaat de uitspraak over? De commissie heeft eerder in deze zaak beslist dat de consument de contractspartij is van de ondernemer. De commissie heeft niet de ruimte dit nogmaals te beoordelen, zoals de ondernemer nu verzoekt. De commissie zal dan ook de zaak inhoudelijk beoordelen. Echter daarbij is zij op het volgende gestuit. Bij […]

Lees verder

Commissie onbevoegd te oordelen over de uitvoering door de zorgaanbieder van het overheidsbeleid rondom de Covidmaatregelen en -adviezen.

Waar gaat de uitspraak over? Cliënt beklaagt zich erover dat de zorgaanbieder het advies geeft aan patiënten om tot vaccinatie tegen Covid over te gaan. Volgens de zorgaanbieder klaagt cliënt continu hierover. Er zijn meerdere klachten in behandeling bij de zorgaanbieder, bij Tuchtcolleges en bij deze commissie. De zorgaanbieder heeft het landelijk Covidbeleid gevolgd. Met […]

Lees verder

Commissie niet bevoegd om over geschil met gastouder te oordelen

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een conflict met de gastouder, waarna de consument het contract met de gastouder heeft opgezegd. De ondernemer stelt dat het geschil neer komt dat de consument een dienst heeft afgenomen die zij niet kon betalen, daarmee voor financiële nood zorgde bij de gastouder en de gastouder niet […]

Lees verder

Commissie onbevoegd: klacht ziet uitsluitend op gedragingen klachtenfunctionaris

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt klaagt over de gedragingen van de klachtenfunctionaris. Volgens de zorgaanbieder is de commissie niet bevoegd deze klacht te behandelen, omdat de klachtenfunctionaris onafhankelijk is en niet werkzaam bij de zorgaanbieder. Naar het oordeel van de commissie ziet de klacht van de cliënt niet op een gedraging van de […]

Lees verder

Zorgaanbieder gaat via lidmaatschap brancheorganisatie akkoord met behandeling door commissie

Waar gaat de uitspraak over De klaagster heeft dezelfde klacht twee keer voorgelegd aan de commissie. De klaagster stelt dat de zorgaanbieder haar niet prettig heeft behandeld en dat de zorgaanbieder geweigerd heeft haar klacht in behandeling te nemen. De zorgaanbieder stelt dat de commissie niet over de klacht kan oordelen omdat zij niet aangesloten […]

Lees verder