Opzeggen overeenkomst

Ondernemer hanteerde ten onrechte een opzegtermijn van twee maanden. In vervolg bindend advies is concreet bedrag vastgesteld dat door ondernemer aan consument moet worden terugbetaald.

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft het vaststellen van de hoogte van het bedrag dat de ondernemer dient te betalen aan de consument wegens het niet nakomen van de ondernemer van het bindend advies van de commissie. De commissie heeft bij bindend advies de klacht van de consument met betrekking tot de door […]

Lees verder

Ondernemer kon opvangrelatie niet meer scheiden van burenconflict met consumenten. Kans reëel onveilige situatie voor zoon consumenten ontstaat door onprofessionele benadering door ondernemer.

Waar gaat de uitspraak over? De consumenten hebben het contract met de ondernemer ontbonden omdat zij het niet langer veilig achtten dat de zoon naar de opvang zou gaan. Er is sprake van een geëscaleerd burenconflict tussen ondernemer en consumenten in verband met de verbouwing van de woning van consumenten. Met betrekking tot de opvang […]

Lees verder

Ondernemer medeverantwoordelijk voor formulering gastouder  overdrachtsformulier en niet juist omgaan met contractsopzegging consument

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil heeft betrekking op de vraag of de gastouder en het gastouderbureau wel professioneel zijn omgegaan met het de opzegging van het contract door de consument. Het door de gastouder ingevulde overdrachtsformulier vermeldt niet alleen objectieve omstandigheden en observaties over de zoon van consument, maar ook een weinig objectief […]

Lees verder

Ondernemer kon opvangrelatie niet meer scheiden van burenconflict met consumenten. Kans reëel dat onveilige situatie voor zoon consumenten ontstaat door onprofessionele benadering door ondernemer.

Waar gaat de uitspraak over? De consumenten hebben het contract met de ondernemer ontbonden omdat zij het niet langer veilig achtten dat de zoon naar de opvang zou gaan. Er is sprake van een geëscaleerd burenconflict tussen ondernemer en consumenten in verband met de verbouwing van de woning van consumenten. Met betrekking tot de opvang […]

Lees verder

Niet vast te stellen of letsel gevolg is van onjuist of nalatig handelen ondernemer. Opzegtermijn van één maand in acht nemen, geen uitzondering.

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil heeft betrekking op de vraag of de consument, die de plaatsingsovereenkomst heeft opgezegd, de opvangvergoeding aan de ondernemer verschuldigd is over de opzegtermijn van een maand. De consument heeft de overeenkomst met onmiddellijke ingang opgezegd, omdat zij het vermoeden had dat er sprake was van mishandeling van de […]

Lees verder

Geen nalatig handelen en/of van onvoldoende toezicht door ondernemer vast kunnen stellen. Consument terecht aan opzegtermijn gehouden.

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil heeft betrekking op het handelen van de ondernemer rondom een valincident van de dochter van consument met een ergonomische leidsterstoel, waarbij de dochter letsel heeft opgelopen en het bij opzeggen van de overeenkomst houden van consument aan de opzegtermijn van één maand. De ondernemer geeft aan dat juist […]

Lees verder

Eén maand opzegtermijn, ook als de opvangovereenkomst wordt beëindigd voordat opvang is aangevangen

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft het beëindigen van de opvangovereenkomst door de consument, nog voordat de opvang was aangevangen. De consument is van mening dat zij hiervoor geen andere kosten dan een geringe annuleringsvergoeding verschuldigd is. De consument heeft haar zoon ingeschreven bij de ondernemer ten behoeve van kinderopvang. Diezelfde dag heeft […]

Lees verder