Dienstverlening

Geen restitutie van jaarabonnement waarvan tijdens COVID-pandemie nauwelijks gebruik van is gemaakt

Waar gaat de uitspraak over De zoon van de consument heeft een jaarabonnement. Door corona heeft hij geen gebruik gemaakt van zijn abonnement, maar liep het abonnement wel door. De ondernemer verwijst naar mededelingen waarbij aangeboden is om het abonnement om te zetten. De consument zegt niets hierover te hebben gehoord en wenst een vergoeding […]

Lees verder

Adreswijziging niet doorgegeven, dat leidt tot incasso van abonnementsgeld van abonnement

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft aanmaningen voor haar moeder van de ondernemer ontvangen op een oud adres. De consument heeft als gemachtigde van haar moeder onder dreiging van een deurwaarder betaald. De consument verlangt vergoeding. De ondernemer heeft betalingsherinneringen verstuurt omdat automatische incasso niet lukte. Ook heeft de ondernemer de consument voldoende […]

Lees verder

Consument niet eens met eenzijdige wijziging Voordeelurenabonnement

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt dat het per 1 januari 2021 met een ov-chipkaart met Voordeelurenabonnement niet meer mogelijk is om met korting in de avondspits te reizen. De consument heeft het Voordeelurenabonnement destijds onder de huidige voorwaarden aangeschaft en stelt dat de voorwaarden niet zomaar gewijzigd kunnen worden. De ondernemer stelt […]

Lees verder