Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

U ziet 31-40 van de 7706 uitspraken

5 weken aanzegging ontbreekt – 2

Commissie: Energie    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 52940

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de jaarnota’s 2008 t/m 2010. De consument heeft in 2008 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in de hoofdzaak als volgt.   De consument maakt bezwaar tegen de hoogte van de jaarafrekeningen over 2008, 2009 en […]

5 weken aanzegging ontbreekt – 3

Commissie: Energie    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 25171

Onderwerp van het geschil   Het geschil betreft de jaarafrekening 2007-2008 en de daarop gevolgde voorschotnota’s voor de levering van elektrische energie.   De consument heeft een bedrag van € 2.143,41 niet betaald en bij de commissie gedeponeerd.   De consument heeft op 18 juli 2008 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de […]

65-jarige consument wil bij verlenging abonnement automatisch lager tarief

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: Prijs    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 10027/17503

Waar gaat de uitspraak over De consument vindt dat bij het verlengen van een abonnement de ondernemer geen rekening heeft gehouden met het feit dat de consument 65 jaar is geworden en recht heeft op een lager tarief. De consument vindt het de verantwoordelijkheid van de ondernemer om hier op te letten. De ondernemer vindt […]

70cc ipv 50cc; straffeloos scooteren?

Commissie: TweewielersVervoer    Categorie: -    Jaartal: -
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: -

De consument vervangt de 50cc uitlaat door een 70cc uitlaat ondanks waarschuwingen van de ondernemer dat deze uitlaat ongeschikt is. De ondernemer heeft de 50cc uitlaat tijdens de reparatie van haar scooter gemonteerd om herhaling van problemen te voorkomen. Toch zet de consument er weer de oude uitlaat van 70cc op. De schade die daardoor […]

8 dagen termijn en dagtekening KvK; overeenkomst tot stand gekomen

Commissie: Energie    Categorie: Overeenkomst    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: ENE06-2254

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het bestaan van een overeenkomst na colportage en diverse rekeningen. De consument heeft op 1 maart 2006 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Het contract voor energielevering is –na colportage- niet gedeponeerd bij de […]

Aan consument is toegezegd dat oplevering zou plaatsvinden rond 1 juni. 12 juni kan niet als zodanig worden aangemerkt.

Commissie: Telecommunicatiediensten    Categorie: Totstandkoming overeenkomst    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 113566

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een alles-in-1-abonnement. De consument heeft een bedrag niet aan de ondernemer betaald. Een bedrag van € 91,29 heeft de consument bij de commissie gedeponeerd. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. In het kader van een wervende reclame heb ik besloten […]

Aan consument werd in eerste instantie geen gespecificeerde offerte voor verwijderen van de gasmeter verstrekt; handelswijze van netbeheerder is onzorgvuldig; klacht over klachtafwikkeling is gegrond.

Commissie: Energie    Categorie: Installatie    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 120055

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de (aanvankelijke) weigering van de ondernemer om desgevraagd een gespecificeerde offerte voor het verwijderen van de gasmeter aan de consument te verstrekken. De consument heeft op 20 augustus 2018 de klacht aan de ondernemer voorgelegd. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als […]

Aan de zijde van de consument is niets aangevoerd dat twijfel doet rijzen aan de inspanningen van de ondernemer zodat de klacht ongegrond is.

Commissie: Makelaardij    Categorie: Opdracht    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: MAK06-0057

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de factuur van de ondernemer aan de consument na intrekking van de opdracht. De consument heeft een bedrag van € 483,25 niet betaald en in depot gestort onder de commissie.   Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De ondernemer heeft […]

Aan de zijde van de ondernemer geen onregelmatigheden gevonden die het hoge verbuik van de consument kunnen verklaren, consument verantwoordelijk voor verbruik.

Commissie: Water    Categorie: Omvang levering    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 119536

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de jaarafrekening met betrekking tot de levering van water over het jaar 2018. De consument heeft op 3 augustus 2017 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De jaarafrekening van 2 augustus 2017 bedroeg € […]

Aan de zorgaanbieder kan worden verweten dat er nog steeds geen snelle, adequate en passende oplossing is gezocht voor de ontstane vertrouwensbreuk

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 115915

In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats] en Stichting De Posten, gevestigd te Enschede (verder te noemen: de zorgaanbieder). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij bindend advies door de Geschillencommissie Verpleging Verzorging en Geboortezorg (hierna te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.