Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

U ziet 21-30 van de 7974 uitspraken

“Ultra All Inclusive”: bepalend is wat in het reisaanbod van de reisorganisator is vermeld over de inhoud van de formule

Commissie: Reizen    Categorie: Accommodatie    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: REI09-0458

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 3 januari 2009 met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor twee personen naar Turkije met verblijf in het Miracle Resort in Antalya op basis van Ultra All Inclusive, voor de periode van 16 t/m 23 mei 2009 […]

(Buiten)contractuele opvanguren in rekening brengen

Commissie: Kinderopvang    Categorie: Factuur    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 2847/9411

Waar gaat de uitspraak over Ondernemer jegens consument verantwoordelijk voor inzichtelijke administratie. Ontbreken daarvan leidt er toe dat de door de gastouder eenzijdig vastgestelde uren onvoldoende contractueel zijn onderbouwd. Volledige uitspraak Onderwerp van het geschil De consument heeft de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Het geschil betreft de facturen van opvang over de maanden april […]

(Geen) bereik mobiele telefoon risico klager.

Commissie: Reizen    Categorie: Accommodatie    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: REI04-2488

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 4 december 2003 via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een vliegreis voor 2 volwassenen en 2 kinderen naar Sassello in Italië met verblijf in een vakantiewoning op basis van logies […]

(Schilder)werkzaamheden niet goed uitgevoerd.

Commissie: Waterrecreatie    Categorie: HISWA Algemene Aannemings-, verkoop- en leveringsvoorwaarden    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: WAT04-0023

Onderwerp van het geschil   Het geschil heeft betrekking op de tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst tot het verrichten van (schilder)werkzaamheden aan de boot van de consument. De overeenkomst is gesloten op 4 april 2003. Partijen zijn voor de werkzaamheden aan de romp en opbouw een vaste prijs overeengekomen van € 5.815,– excl. BTW, […]

(Te vaak) wisselen van rijinstructeur heeft niet geleid tot het zakken voor het rijexamen.

Commissie: Rijopleidingen    Categorie: Prijs    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: RYO08-0005

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 1 mei 2007 tussen partijen tot stand gekomen lesovereenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verzorgen van een rijopleiding, bestaande uit 45 rijlessen, een tussentijdse toets en het eerste examen, voor de door consument te betalen prijs van € 2.085,–. De lesovereenkomst […]

(Ver)huur standplaats voor plaatsing (sta)caravan voor recreatieve doeleinden kan niet worden beschouwd als (ver)huur van woonruimte. Huurbescherming niet van toepassing.

Commissie: Recreatie    Categorie: Huurovereenkomst m.b.t. vaste standplaatsen    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: REC05-0228

Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   De consument vult de eerder verstrekte gegevens omtrent zijn overeenkomsten met de ondernemer als volgt aan. De consument huurt sinds 1993 een standplaats bij de ondernemer. In 1999 en september 2003 is de consument een tweede en derde huurovereenkomst met […]

(Vooraf gefixeerde) schadevergoeding vanwege slechte beeldkwaliteit

Commissie: Centrale Antenne Inrichtingen    Categorie: Schadevergoeding    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: CAI01-0086

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de kwaliteit van het afgeleverde signaal.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   De signaalontvangst voor mijn televisie is slecht. Soms is het beeld helder, waarna het sneeuwerig wordt. Soms wordt het geheel mistig. Mijn buren hebben voor […]

1 dag te laat

Commissie: Energie    Categorie: Overeenkomst    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: ENE07-1580

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft oversluiting met betrekking tot de aansluiting op gas en electriciteit. De consument heeft op 27 juni 2007 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Op 20 juni 2007 kreeg de consument telefonisch een aanbieding van […]

17-jarige dochter bekwaam een overeenkomst bij de kapper te sluiten aangezien dit in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is; onverwachte kapperskosten maken dit niet anders.

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Haarverzorging    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 74582

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 1 februari 2013 tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het knippen en kleuren van het haar van de dochter van de consument tegen de daarvoor betaalde prijs van € 185,–. De consument heeft de klacht op 2 februari 2013 […]

2e eigenaar; lekkage valt buiten garantietermijn/ consument niet-ontvankelijk.

Commissie: Garantiewoningen    Categorie: Ontvankelijkheid    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 43427

Bevoegdheid arbiters en plaats van arbitrage De bevoegdheid van de arbiters tot beslechting van het geschil berust op een overeenkomst tot arbitrage, zoals opgenomen in de tussen de ondernemer en de heer[naam toenmalige eigenaar] (hierna te noemen: [naam toenmalige eigenaar]) gesloten (koop-/) aannemingsovereenkomst met toepasselijkheid van de Garantie- en waarborgregeling A 1999 (hierna te noemen: […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.