Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

U ziet 21-30 van de 8449 uitspraken

“Bingo”-formule (2).

Commissie: Reizen    Categorie: Accommodatie    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: REI03-1610

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 8 mei 2003via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor twee personen naar de Turkse Rivièra met verblijf in een hotel op basis van half pension, voor de periode van […]

“Bingo”-formule niet geschikt als reiziger specifieke eisen heeft.

Commissie: Reizen    Categorie: Accommodatie    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: REI05-0268

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 3 juli 2004 via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een verblijf in een hotel voor twee personen te Izmir in Turkije op basis van halfpension, voor de periode van 17 juli […]

“Kosten koper” betekent niet dat alle werkzaamheden die door de notaris moeten worden verricht per definitie voor rekening komen van de koper komen. Informatie- en zorgplicht notaris. Informatie- en onderzoeksplicht van partijen.

Commissie: Notariaat    Categorie: Informatieplicht    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 102913

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de declaratie van de notaris en de dienstverlening van de notaris, alsmede een vergoeding van schade. De cliënt heeft een bedrag van € 2.335,91 onbetaald gelaten en dit bedrag bij de commissie in depot gestort. Standpunt van de cliënt Voor het standpunt van de cliënt verwijst de commissie […]

“Paspoort per persoon verplicht vanaf 0 jaar” maakt voldoende duidelijk dat ook voor kinderen een eigen paspoort nodig is

Commissie: Reizen    Categorie: Informatie schriftelijk    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 65242

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 15 oktober 2011 met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een vliegreis naar Orlando in de VS met verblijf in een hotel op basis van logies voor de periode van 24 oktober 2011 t/m 31 oktober 2011 voor de som […]

“Roulette” formule. Vooraf is niet bekend in welke accommodatie men terecht zal komen. De accommodatie dient wel minimaal te voldoen aan de door de reisorganisator opgegeven beschrijving.

Commissie: Reizen    Categorie: Accommodatie    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: REI07-0595

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 13 juli 2006 met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een verblijf in een vierkamerappartement op indeling te Kirchberg in Oostenrijk op basis van logies, voor acht personen, gedurende de periode 17 tot en met 24 februari 2007, […]

“Ultra All Inclusive”: bepalend is wat in het reisaanbod van de reisorganisator is vermeld over de inhoud van de formule

Commissie: Reizen    Categorie: Accommodatie    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: REI09-0458

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 3 januari 2009 met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor twee personen naar Turkije met verblijf in het Miracle Resort in Antalya op basis van Ultra All Inclusive, voor de periode van 16 t/m 23 mei 2009 […]

(Buiten)contractuele opvanguren in rekening brengen

Commissie: Kinderopvang    Categorie: Factuur    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 2847/9411

Waar gaat de uitspraak over Ondernemer jegens consument verantwoordelijk voor inzichtelijke administratie. Ontbreken daarvan leidt er toe dat de door de gastouder eenzijdig vastgestelde uren onvoldoende contractueel zijn onderbouwd. Volledige uitspraak Onderwerp van het geschil De consument heeft de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Het geschil betreft de facturen van opvang over de maanden april […]

(Geen) bereik mobiele telefoon risico klager.

Commissie: Reizen    Categorie: Accommodatie    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: REI04-2488

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 4 december 2003 via een boekingskantoor met de reisorganisator tot stand gekomen overeenkomst, waarbij de reisorganisator zich verplicht heeft tot het leveren van een vliegreis voor 2 volwassenen en 2 kinderen naar Sassello in Italië met verblijf in een vakantiewoning op basis van logies […]

(On)juiste bejegening door behandelaar bij diagnose en klacht

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (non)conformiteit    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 355752/401361

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over een cliënte die de zorgaanbieder verwijt dat een verkeerde diagnose is gesteld (borderline in plaats van ADHD) en de behandelaar niet naar haar luisterde en zich autoritair en onbeschoft ten opzichte van haar gedroeg. De behandeling werd abrupt geëindigd en de privacy van de cliënte werd […]

(On)terechte zorgmelding

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Deels gegrond   Referentiecode: 410433/439376

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een volgens cliënt onterecht gedane melding bij [naam organisatie] en de gang van zaken wat betreft de informatieverstrekking rondom die melding. Cliënt is mantelzorger van zijn echtgenote die de ziekte MS heeft. Twee wijkverpleegkundigen hebben mevrouw medegedeeld dat de zorgaanbieder een melding bij [naam organisatie]had gedaan. Cliënt […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.