Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

U ziet 11-20 van de 8457 uitspraken

“40 procent korting abonnement”

Commissie: Openbaar Vervoer    Categorie: abonnement / treinkosten    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 206330/209129

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de voorwaarden voor het gebruik van een 40 procent korting abonnement bij de ondernemer. De consument wenst aanpassing van de voorwaarden, omdat hij vindt dat hij recht heeft op korting na 9.00 uur, terwijl de ondernemer dit als overstappen beschouwt en de gehele reis tegen vol tarief […]

“Dat de daadwerkelijke kosten in de praktijk behoorlijk afweken van de indicatief opgegeven kosten, betekent niet dat de ondernemer is tekortgeschoten wat betreft zijn informatieplicht.”

Commissie: Reizen    Categorie: Informatie / Kosten    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 355818/481914

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een overeenkomst waarin de ondernemer zich verplicht tot hert leveren van een groepsreis naar Mexico. De consument stelt zich op het standpunt dat in de beschrijving van de reis was opgenomen dat er een mogelijkheid was voor het ter plaatse boeken van excursies. Daarnaast stond in de […]

“De commissie vindt de prijs niet zodanig laag dat bij de consument alarmbellen hadden moeten afgaan dat het niet kon kloppen.”

Commissie: Recreatie    Categorie: Aanvaarding aanbod    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 415582/443402

Waar gaat de uitspraak over? Ter discussie staat de prijs van  een geboekte stacaravan voor de periode van één week. De consument heeft bij de ondernemer een stacaravan geboekt voor een bedrag van € 592,40. Vervolgens kreeg de consument van de ondernemer te horen dat de prijs op de website niet klopte en dat deze […]

“De consument had voorafgaand aan de boeking kunnen zien dat zij een pakketreis zou boeken met een overstap in de Verenigde Staten.”

Commissie: Reizen    Categorie: Annulering / pakketreis    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies na Tussen Advies   Uitkomst: ongegrond na tussenadvies   Referentiecode: 212865/224433

Waar gaat de uitspraak over? Deze uitspraak van de commissie volgt op een eerder tussenadvies. Het geschil vloeit voort uit een tussen de ondernemer en de consument tot stand gekomen overeenkomst tot levering van een vliegvakantie naar Punta Cana, Dominicaanse Republiek. Na het boeken van de reis kwam de consument erachter dat de vlucht van […]

“De klager moet hebben ingestemd met het feit dat de aankoopmakelaar van de kandidaat-kopers een collega van beklaagde is om schijn van belangenverstrengeling te voorkomen.”

Commissie: Tuchtcommissie Vastgoedprofessionals    Categorie: Erecode NVM / Makelaardij    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Uitspraak   Uitkomst: Deels gegrond   Referentiecode: 256699/415353

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een aantal klachten over het handelen van de beklaagde bij de verkoop van de woning van de klager. De klager stelt zich op het standpunt dat de beklaagde heeft gehandeld in strijd met de NVM Erecode. Zij is van mening dat er sprake is van belangenverstrengeling, omdat […]

“De verwachtingen van hetgeen wat mag worden verwacht op basis van een reisovereenkomst zijn persoonlijk en soms te hoog”

Commissie: Reizen    Categorie: hygiëne / pakketreis    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 256311/361693

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft verschillende klachten over een hotel. De consument heeft bij de ondernemer een pakketreis geboekt en heeft klachten over onder andere slechte hygiëne, achterstallig onderhoud en koud voedsel bij het buffet, waardoor zij gedurende de hele vakantie buiten het hotel heeft moeten eten. De consument verlangt een vergoeding […]

“Het feit dat de consument niet kon beschikken over twee separate kamers voor de privacy en nachtrust kan wel degelijk als een aanzienlijk wijziging van de reisovereenkomst worden aangemerkt.”

Commissie: Reizen    Categorie: Accommodatie / Ontbinding / Tekortkoming in de nakoming    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 248779/376906

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een klacht over een pakketreis. De consument heeft bij de ondernemer een pakketreis naar Spanje geboekt met verblijf in een tweekamer appartement. Door een fout in de boeking is door de ondernemer geen appartement, maar een studio ingeboekt. De consument is van mening dan de ondernemer niet […]

“In aanmerking genomen dat de consument de oorspronkelijke kamer heeft behouden ziet de commissie geen aanknopingspunt dat die kamer in belangrijke mate ongeschikt was voor gebruik.”

Commissie: Reizen    Categorie: Accommodatie    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 462540/519762

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een klacht over een all-inclusive pakketreis. De consument heeft verschillende klachten over de accommodatie en stelt onder andere dat het douchescherm lekte en dat het water in de douche niet wegliep. Daarnaast heeft de consument ook klachten over de kwaliteit van het eten, de wifi-verbinding in de […]

“Per ongeluk uitchecken”

Commissie: Openbaar vervoer    Categorie: Boete / inchecken / Openbaar vervoer / trein    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 208336/228064

Waar gaat de uitspraak over?  Het geschil betreft een boete die de consument heeft ontvangen vanwege een vermeend incident van zwartrijden bij de ondernemer. de consument betoogt dat het incident te wijten was aan een onduidelijke situatie met betrekking tot de incheckprocedure en dat het onterecht is dat de boete is verhoogd zonder antwoord opo […]

“Bingo”-formule (1).

Commissie: Reizen    Categorie: Accommodatie    Jaartal: 2014
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: REI03-1595

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 1 juni 2003via een boekingskantoor met de reisorganisator totstandgekomen overeenkomst. De reisorganisator heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een vliegreis voor zes personen naar de Turkse Rivièra met verblijf in een hotel op basis van alles inclusief, voor de periode van […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.