Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

U ziet 5391-5400 van de 7584 uitspraken

Onvolledige en onzorgvuldige afbouw. Gedeeltelijk gegrond.

Commissie: Verbouwingen en nieuwbouw    Categorie: Overeenkomst / Product voldoet niet aan verwachtingen(non-conformiteit) / Schadevergoeding    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: Arbitraal Vonnis   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 117808

Waar gaat de uitspraak over Voor de klachten verroeste rail schuifdeur en loslaten afwerklat onder gevelafdekkers geldt, dat deze zien op esthetische gebreken, die op grond van de garantieregeling buiten de garantie vallen. Voor de klachten schade aan stucwerk en plinten door lekkage, schade aan stucwerk garage door lekkage en kitrand toiletpot/klacht geldt dat deze […]

Onvolledige informatie bij aangaan overeenkomst

Commissie: Energie Zakelijk    Categorie: Informatieverstrekking    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 186323/190662

Waar gaat de uitspraak over? De klager klaagt erover dat zij is overgestapt naar een nieuwe energieleverancier (de ondernemer) op basis van informatie die later niet bleek te kloppen. De klager wilde daarom de overeenkomst ontbinden, maar dat kon volgende de ondernemer niet. De ondernemer heeft geen verweer gevoerd. De commissie stelt vast dat er […]

Onvrede over bruidsjapon en door ondernemer geboden alternatief

Commissie: Bruidsmode en Maatwerk    Categorie: Product voldoet niet aan verwachtingen(non-conformiteit)    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 12111/23604

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft bij de ondernemer een voor haar vermaakte bruidsjapon aangeschaft. Volgens de consument is deze japon door de ondernemer te kort afgeknipt. Zij stelt dat haar ter vervanging een tweedehands jurk is aangeboden en eist een deel van het aankoopbedrag terug. De ondernemer betwist niet dat de consument […]

Onvrede over pedagogisch beleid en bejegening

Commissie: Kinderopvang    Categorie: Pedagogisch beleid    Jaartal: 2016
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 2016-102002

Onderwerp van het geschil De ouder was niet tevreden over de kinderopvang. Haar kinderen zouden niet welkom zijn en was zij het niet eens met het pedagogisch beleid. Volgens de commissie denken ondernemer en ouder anders over het pedagogisch beleid, maar is de uitvoering niet in strijd geweest met pedagogische normen. Ook is er geen […]

Onweersproken klacht staat vast

Commissie: Sport en Beweging    Categorie: Overeenkomst    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 131176/139743

Waar gaat de uitspraak over Door de sluiting van de sportschool wegens de overheidsmaatregelen omtrent Covid-19 heeft de consument geen gebruik kunnen maken van het fitnessabonnement. De ondernemer heeft medegedeeld dat de maanden van sluiting na verloop van het abonnement gratis kunnen worden ingehaald. Dat was voor de consument niet de gewenste oplossing. Daarom heeft […]

Onzorgvuldig handelen naar consument en op onzorgvuldige wijze opzeggen door ondernemer van opvangovereenkomst

Commissie: Kinderopvang    Categorie: Opzegging overeenkomst    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 208316/214600

Waar gaat de uitspraak over? De ondernemer heeft de opvangovereenkomst voor de zoon van de consument opgezegd en na intrekking van dit besluit, alsnog opgezegd op grond van zwaarwegende redenen. De klacht van de consument betreft het ontbreken van een zwaarwegende reden en de wijze waarop de overeenkomst is opgezegd. De ondernemer heeft zich op […]

Onzorgvuldig handelen ondernemer in communicatie over incidenten en bij opzegging overeenkomst

Commissie: Kinderopvang    Categorie: Beëindiging overeenkomst / Communicatie    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 200418/206402

Waar gaat de uitspraak over? De consument stelt dat de proefperiode van een ondeskundige pedagogisch medewerker niet snel genoeg is beëindigd en dat de ondernemer de opvangovereenkomst met consument onrechtmatig heeft beëindigd. Naar het oordeel van de ondernemer is de betreffende pedagogisch medewerker capabel en bevoegd om de opvang te verzorgen. De ondernemer zegt de […]

Onzorgvuldig handelen van zorgaanbieder, klacht ongegrond

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 41036/76596

Waar gaat de uitspraak over? De aanmelding van de cliënt bij de zorgaanbieder stopgezet zonder toestemming van de cliënt. De cliënt is in de achterliggende jaren 4 á 5 keer aangemeld bij de zorgaanbieder, maar er is vervolgens geen zorg opgestart. Wel is iedere keer het eigen risico in rekening gebracht. De cliënt wenst terugbetaling […]

Onzorgvuldig handelen ziekenhuis bij herstellen buikwond. Toekennen schadevergoeding.

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 66412/80480

Waar gaat de uitspraak over? Volgens de cliënt is niet adequaat gereageerd op complicaties van een darmoperatie. Volgens het ziekenhuis is de juiste zorg betracht en is er tijdens de opname alles aan gedaan het genezingsproces vlot te laten verlopen. De uitspraak in het geschil tussen [Naam], wonende te [woonplaats] en Maastricht Universitair Medisch Centrum+, […]

Onzorgvuldig om pijnstiller te halen terwijl cliënt pijn op de borst had, benauwd was en nauwelijks kon ademhalen.

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 155801/173568

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte lag in het ziekenhuis vanwege Corona. Zij is niet goed behandeld. Volgens cliënte had haar hartstilstand voorkomen kunnen worden als de zorgaanbieder adequaat had gehandeld. De uitkomst van het screeningsonderzoek was dat er geen sprake was van een mogelijke calamiteit. Er werd geoordeeld dat de reanimatie van cliënte niet […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.