Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

U ziet 5791-5800 van de 5863 uitspraken

Zorgaanbieder kan cliënt met Autisme Spectrum Stoornis (ASS) niet behandelen

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen / Klachtafhandeling    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 40142/60848

Waar gaat de uitspraak over De klager klaagt dat hij lang moest wachten op de behandeling van zijn aanvraag bij de zorgaanbieder en over de afwijzing van zijn verzoek om behandeling van ASS. Hierdoor heeft de klager lang op een wachtlijst moeten staan. Ook vindt de klager dat de zorgaanbieder op de website haar behandelaanbod […]

Zorgaanbieder kan klachten niet enkel ontkennen, moet ook inhoudelijk reageren

Commissie: Gehandicaptenzorg    Categorie: Klachtafhandeling    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 19897/27741

Waar gaat de uitspraak over De cliënte is niet tevreden over kwaliteit van de klachtenprocedure bij de zorgaanbieder. Er zijn verschillende klachten geformuleerd en per brief bij de zorgaanbieder kenbaar gemaakt. De zorgaanbieder heeft alleen op het onderdeel omtrent de mondzorg gereageerd en niet op de overige klachtonderdelen. Volgens de cliënte is de kwaliteit van […]

Zorgaanbieder komt afspraak na, cliënt heeft geen redelijk belang meer bij uitspraak

Commissie: Gehandicaptenzorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: niet-ontvankelijkverklaring   Uitkomst: niet-ontvankelijk   Referentiecode: 51899/81214

Waar gaat de uitspraak over De cliënt klaagt over zijn plaatsing in een groepswoning bij de zorgaanbieder. Bij de vorige zorgaanbieder had hij een eigen appartement. De cliënt heeft nu veel last van de andere bewoners en daarom heeft hij bij de zorgaanbieder aangegeven dat hij op een appartement wil wonen. Volgens de zorgaanbieder was […]

Zorgaanbieder levert voldoende inspanningen om de meest optimale zorg te bieden, zo is de ondersteuning aan cliënt is verbeterd en zijn er maatregelen getroffen

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: Verpleeghuiszorg    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 107187

In het geschil tussen Cliënte, namens wie Klaagster klaagt en Zonnehuisgroep Amstelland (verder te noemen: de instelling) Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Verpleging Verzorging en Thuiszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het […]

Zorgaanbieder maakt onterecht gebruik van vlindertechniek

Commissie: Gehandicaptenzorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 23963/29685

Waar gaat de uitspraak over De klager stelt dat de zorgaanbieder verschillende keren een hanteringstechniek toegepast heeft bij zijn zoon, waarbij een arm op zijn rug werd gedraaid en zijn hoofd richting de grond werd geduwd. De klager heeft hier geen toestemming voor gegeven. De zorgaanbieder vindt dat de klacht ongegrond is. Volgens de zorgaanbieder […]

Zorgaanbieder mag bepalen of cliënt naar huisarts mag, om bovenmatig gebruik te voorkomen

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 57425/84970

Waar gaat de uitspraak over De cliënt vindt dat hij zelfstandig een afspraak moet kunnen maken met de huisarts als hij dat nodig vindt. De zorgaanbieder stelt dat de cliënt vaak onnodig gebruik maakt van de zorg en dat dit ten koste gaat van anderen. Volgens de zorgaanbieder kunnen zijn  problemen eerst worden opgevangen door […]

Zorgaanbieder mag cliënt op een andere afdeling plaatsen als er geen andere plek is

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 44602/50505

Waar gaat de uitspraak over De cliënt is vrijwillig opgenomen geweest bij de zorgaanbieder. Zij stelt dat er meerdere dingen mis zijn gegaan tijdens haar behandeling en eist een schadevergoeding. De zorgaanbieder stelt dat een aantal klachten niet-ontvankelijk zijn en de rest van de klachten ongegrond is omdat de cliënt goed en zorgvuldig behandeld is. […]

Zorgaanbieder mag eerste consult in rekening brengen, ook bij onterechte doorverwijzing

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Betaling / Declaratie    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 35359/49571

Waar gaat de uitspraak over De klaagster klaagt over het feit dat zij de kosten van een eerste consult bij de uroloog van de zorgaanbieder moet betalen, terwijl er volgens de uroloog sprake was van een onterechte doorverwijzing. Een blaasonderzoek was namelijk niet noodzakelijk, omdat de waarden van de klaagster binnen de daarvoor geldende norm […]

Zorgaanbieder mag kosten in rekening brengen bij niet-tijdig annuleren afspraken

Commissie: Osteopathie    Categorie: Factuur / Kosten    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 34440/42024

Waar gaat de uitspraak over De cliënt was te laat voor een consult, waardoor zij deze volledig heeft gemist. Dit consult is door de zorgaanbieder in rekening gebracht, wat cliënt onterecht vindt. Zij stelt dat zij vooraf niet is gewezen op de betalingsvoorwaarden, dat deze niet op de website van de zorgaanbieder staan vermeld en […]

Zorgaanbieder mag verzorgingshuis afsluiten in verband met coronabesmettingen

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 52014/66348

Waar gaat de uitspraak over Volgens de zoon van de cliënte is zijn moeder onterecht opgesloten in haar appartement en mocht zij geen bezoek ontvangen onder het mom van de coronabesmettingen in het verzorgingshuis van de zorgaanbieder. De zoon stelt dat zijn moeder haar appartement kon verlaten zonder iemand tegen te komen en heeft de […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.