Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 6741-6750 van de 9991 uitspraken

Ondernemer moet nog in de gelegenheid worden gesteld het ondeugdelijke stucwerk te repareren voordat aanspraak kan worden gemaakt op schadeloosstelling.

Commissie: Afbouw    Categorie: Ondeugdelijke levering    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: AFB07-0017

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 12 april 2007 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst.   De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verrichten van overeengekomen werkzaamheden tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 3.400,– conform offerte d.d. 12 april 2007. De oplevering van de overeengekomen werkzaamheden vond plaats op of omstreeks […]

Print/PDF

Ondernemer moet nulmeting laten uitvoeren na klacht over scheurvorming in vloer

Commissie: Verbouwingen en nieuwbouw    Categorie: Tekortkoming in de uitvoering opdracht    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies na tussen advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 235579/250488

Waar gaat de uitspraak over? In deze zaak bij de Geschillencommissie Verbouwingen en Nieuwbouw klaagt een consument over scheurvorming in de vloer van haar woning, veroorzaakt door het ontbreken van een dilatatievoeg tussen oude en nieuwe betonvloeren. De commissie oordeelt dat de ondernemer had moeten overleggen met de consument of haar constructeur over extra voorzieningen […]

Print/PDF

Ondernemer moet offerte wel enige tijd gestand doen. Consument heeft door niet gestand doen offerte schade geleden.

Commissie: Tweewielers    Categorie: Offerte    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: TWE08-0010

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 16 december 2007 tussen partijen gestelde overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een gebruikte [merk en type motor] tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 5.900,– plus € 175,–. De overeenkomst is niet uitgevoerd.   Standpunt van de consument […]

Print/PDF

Ondernemer moet onderzoek doen of sieraad keur/merkteken heeft

Commissie: Sieraden en Uurwerken    Categorie: (Trouw) ringen    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 102830

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een door de consument op 26 februari 2016 bij de ondernemer afgegeven gouden (dames)trouwring (ten behoeve van het aanbrengen van een zetting met een steentje erin). De consument heeft op 17 april 2016 de klacht schriftelijk voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de […]

Print/PDF

Ondernemer moet ondeugdelijke accu van elektrische fiets vervangen

Commissie: Commissie    Categorie: Betaling    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 333543/393539

Waar gaat de uitspraak over? De consument kocht op 3 november 2023 een elektrische fiets van het merk Cortina, type E-U4 Transport, met een accu die volgens de specificaties een actieradius van 50 tot 80 kilometer zou moeten bieden. Al snel bleek dat de accu na slechts 26 kilometer volledig leeg was. Een test bij […]

Print/PDF

Ondernemer moet ondeugdelijke smartphone na meerdere reparaties vervangen

Commissie: Thuiswinkel    Categorie: Non conformiteit    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 173859/180037

Waar gaat de uitspraak over? De consument kocht een smartphone bij de ondernemer. De consument klaagt erover dat het toestel twee keer binnen de garantietermijn en één keer buiten de garantietermijn hetzelfde defect vertoont. Volgens de consument is er sprake van een ondeugdelijk product. De consument verlangt kosteloos herstel van het toestel. De ondernemer schrijft […]

Print/PDF

Ondernemer moet onterecht berekend gasverbruik terugbetalen

Commissie: Energie    Categorie: Factuur    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 251774/311472

Waar gaat de uitspraak over? Een consument kreeg een eindafrekening van zijn energieleverancier waarin gasverbruik werd berekend dat niet door deze leverancier was geleverd, maar door een vorige. De leverancier gaf zelf aan dat het verbruik van de consument vrijwel nihil was. De Geschillencommissie oordeelt dat het bedrag van € 3.473,37 onterecht in rekening is […]

Print/PDF

Ondernemer moet onterecht betaald meerwerkbedrag terugbetalen aan consument

Commissie: Garantiewoningen    Categorie: Meerwerk/Minderwerk    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: arbitraal vonnis   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 490275/521379

Waar gaat de uitspraak over? In deze zaak bij de Geschillencommissie Garantiewoningen draait het om een geschil over meerwerk bij de bouw van een woning. De consument had een meerwerkoptie gekozen waarvan de ondernemer schriftelijk bevestigde dat deze inclusief het verbreden van het achtergevelkozijn en het verplaatsen van de keuken was. Later stelde de ondernemer […]

Print/PDF

Ondernemer moet onterecht ingehouden waarborgsom van € 270 terugbetalen

Commissie: Recreatie    Categorie: Waarborgsom    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 232577/244470

Waar gaat de uitspraak over? De consument had een stacaravan gehuurd en kreeg na afloop van de huurperiode € 275,- ingehouden op de waarborgsom door de ondernemer. Volgens de consument was dit bedrag onterecht, behalve € 5,- voor een paar kapotte glazen. De ondernemer gaf aan dat er extra schoonmaakkosten en vervangingskosten waren gemaakt, maar […]

Print/PDF

Ondernemer moet ook ouder die gezag heeft informeren, ook al heeft die ouder geen contract met de ondernemer

Commissie: Kinderopvang    Categorie: Communicatie    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 116736

Onderwerp van het geschil Een vader vraagt bij de kinderopvang informatie over de ontwikkeling van zijn zoon, omdat hij zich zorgen maakt over de spraakontwikkeling. De ouders zijn gescheiden en de moeder heeft een contract met de opvang. De ondernemer gaf deze informatie na veel moeite en betrok de vader niet bij het eindgesprek. Als […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.