Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 6831-6840 van de 9939 uitspraken

Ondernemer schond het portret- en privacyrecht van de consument door foto’s als reclame te gebruiken

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Privacy    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 181951/192349

Waar gaat de uitspraak over? De consument is van mening dat de pmu-wenkbrauwen niet op de juiste positie zijn geplaatst. Daarom verzoekt de consument ontbinding van de overeenkomst. Verder verlangt de consument een schadevergoeding, omdat de ondernemer haar portret- en privacyrecht zou hebben geschonden. De ondernemer heeft het beeldmateriaal op verzoek van de consument verwijderd. […]

Print/PDF

Ondernemer schoot op enkele punten tekort

Commissie: Groen    Categorie: Wanprestatie    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 171341/178909

Waar gaat de uitspraak over? Aan dit bindend advies is een tussenadvies voorafgegaan. Op basis daarvan heeft een deskundigenonderzoek plaatsgevonden. De commissie neemt de bevindingen van de deskundige over. Daaruit blijkt dat de ondernemer slechts op specifieke punten is tekortgeschoten. De commissie wijst daarom een vervangende schadevergoeding toe. De uitspraak in het geschil tussen: de […]

Print/PDF

Ondernemer schoot te kort in de nakoming, nu horren niet juist zijn geleverd en geplaatst. Ontbinding overeenkomst en schadevergoeding

Commissie: Zonwering    Categorie: Nakoming    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 114594

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 5 mei 2017 tussen partijen gesloten overeenkomst waarbij de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren en monteren van inzethorren tegen een prijs van € 545,–. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. De horren zijn door […]

Print/PDF

Ondernemer schoot te kort in uitvoering van overeenkomst, nu de klok na 3x nog niet juist is gerepareerd. Ontbinding reparatie overeenkomst

Commissie: Sieraden en Uurwerken    Categorie: Ontbinding overeenkomst    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 114330

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 23 juli 2016 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren verrichten van reparatiewerkzaamheden van een Engelse pubklok tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 160,–. De reparatiewerkzaamheden zijn uitgevoerd op of omstreeks […]

Print/PDF

Ondernemer schoot tekort door onvoldoende toezicht op zoon van consument te houden en onvoldoende op de voedselhygiëne te letten

Commissie: Kinderopvang    Categorie: gezondheid    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 120110

Waar gaat de uitspraak over Consument verwijt de ondernemer het niet goed geven van astmamedicatie, onvoldoende toezicht te houden en onvoldoende acht te slaan op de voedselhygiëne. Dit heeft grote gevolgen voor de gezondheid van het zoontje van consument gehad. De ondernemer heeft geen inhoudelijk verweer gevoerd, maar heeft volstaan met het toezenden van een […]

Print/PDF

Ondernemer schort onterecht abonnement en betalingsverplichting op vanwege sluiting sportschool door corona

Commissie: Sport en Beweging    Categorie: Kosten / Overeenkomst    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 34284/42044

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een sportabonnement voor één jaar voor haar minderjarige zoon bij de ondernemer afgesloten. Op 9 mei 2020 heeft zij aangegeven dat zij het sportabonnement per 30 augustus 2020 wil beëindigen. Vanwege het coronavirus was de sportschool sinds halverwege maart gesloten. De ondernemer stelt dat zij de duur […]

Print/PDF

Ondernemer slaagt er niet in commissie te overtuigen dat product is opgehaald door consument

Commissie: Thuiswinkel    Categorie: Bewijs    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies na tussen advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 228710/232026

Waar gaat de uitspraak over? De vraag of de consument een pakket heeft opgehaald bij een pakketpunt houdt partijen verdeeld. De commissie heeft de ondernemer bij tussenbeslissing in de gelegenheid gesteld nader bewijs aan te leveren. Dat heeft de ondernemer echter niet gedaan. Daarom ontbindt de commissie de overeenkomst. De klacht is gegrond. De uitspraak […]

Print/PDF

Ondernemer slaagt er niet in de klachten op te lossen. Terecht wendt consument zich uiteindelijk tot een andere ondernemer.

Commissie: Optiek    Categorie: Klachtenbehandeling    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: OPT00-0016

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 11 juli 1996 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een montuur met glazen tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van ƒ 1.303,–. Deze overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks 11 juli 1996. […]

Print/PDF

Ondernemer slaagt er niet in klachten op te lossen: ontbinding van de overeenkomst.

Commissie: Optiek    Categorie: Ontbinding    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: OPT00-0023

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 19 oktober 1996 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van montuur en glazen tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van ƒ 955,–. Deze overeenkomst is uitgevoerd op of omstreeks 1 november 1996.   Standpunt […]

Print/PDF

Ondernemer slechts verantwoordelijk voor de installatie tot aan de meter

Commissie: Energie    Categorie: Installatie    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: OPN-000293

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het herhaaldelijk en onverklaarbaar in werking treden van de aardlekschakelaar. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak. In mijn woning valt telkens de stroom uit doordat de aardlekschakelaar in werking treedt. De ondernemer wil hier niets aan doen en dit ook niet onderzoeken. […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.