Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Print/PDF

U ziet 7121-7130 van de 9928 uitspraken

Onterechte switch; risico ondernemer

Commissie: Energie    Categorie: Switchprocedure    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: OPN04-0172

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een gerezen probleem bij de switch van grijze naar groene stroom. De consument heeft bij brief d.d. 10 februari 2004 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. In december 2002 belde de ondernemer ons op […]

Print/PDF

Onterechte verlenging van het leveringscontract

Commissie: Energie    Categorie: Overeenkomst    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 58084

Onderwerp van het geschil   Het geschil betreft de onterechte verlenging van het leveringscontract (gas en elektriciteit) en het opleggen van een opzegboete.   De consument heeft op 20 mei 2011 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   De […]

Print/PDF

Ontevredenheid over dossierverwijdering en prestatie door zorgaanbieder

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: Ongegrond    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 431718/477027

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de weigering van de zorgaanbieder om het dossier van de cliënt te vernietigen, alsmede de behandeling van de cliënt door de zorgaanbieder. Cliënt stelt namelijk dat de zorgaanbieder hem niet goed heeft behandeld voor zijn overgewicht. Na een excuses heeft de zorgaanbieder derhalve beloofd om het dossier […]

Print/PDF

Ontevredenheid zorgverlening

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: Tekortkoming    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 254203/267776

Waar gaat de uitspraak over? De zorgaanbieder heeft een geschil aanhangig gemaakt tegen de familie van de cliënte. Er zijn namelijk onenigheden met de familie over de wijze van verzorging van de cliënte, wat heeft geleid tot meerdere klachten van de familie bij de zorgaanbieder. In november 2023 is de familie (deels) gestopt met de […]

Print/PDF

Ontharing gezicht met laserbehandeling; huidtype van consument niet geschikt voor lichttherapie; brandwonden in het gezicht; onjuiste en onzorgvuldige behandeling door ondernemer; schadevergoeding.

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Huidverzorging    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 106717

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 20 oktober 2016 door de ondernemer bij de consument uitgevoerde laserbehandeling (ontharing gezicht) waarvoor door de consument een prijs is betaald van € 318,50. De consument heeft op dezelfde dag van de behandeling haar klacht al voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument […]

Print/PDF

Ontharing met laserbehandeling; ondernemer heeft verwachtingen omtrent een forse haarreductie bij de consument gewekt; ondernemer toerekenbaar is tekortgeschoten en heeft onzorgvuldig gehandeld.

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Huidverzorging    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 100760

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een in de periode vanaf augustus 2014 tot ultimo 2015 uitgevoerde laserbehandelingen (ontharing) voor wat betreft de lichaamsonderdelen bovenlip, tepelhof, oksels, bikini groot en onderbenen waarvoor door de consument voor in totaal 8/9 behandelingen € 1.864,75 is betaald. De consument heeft in juni 2015 haar klacht […]

Print/PDF

Ontharingsbehandeling; consument mocht bij het aangaan van de overeenkomst een veel beter resultaat verwachten dan in de praktijk door de ondernemer is gerealiseerd; consument recht op vergoeding.

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Huidverzorging    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 44184

Onderwerp van het geschil Het geschil heeft betrekking op een ontharingsbehandeling.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Ik heb mij twee jaar laten ontharen door middel van IPL. Iedere salon waar ik vraag of het normaal is dat je na tien keer behandelen nog […]

Print/PDF

Ontheffing van buurman ook van kracht op consument.

Commissie: Post    Categorie: Brievenbusgeschil    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 51215

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft een brievenbusgeschil.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   De consument maakt bezwaar tegen de door TNT Post opgelegde verplichting om haar brievenbus te verplaatsen van de huidige plaats nabij haar woning naar de openbare weg. Zij grondt […]

Print/PDF

Ontkleuringsbehandelingen; ondernemer heeft verkeerde behandelingswijze toegepast als gevolg waarvan het haar van de consument in een slechte conditie is komen te verkeren; recht op schadevergoeding.

Commissie: Uiterlijke verzorging    Categorie: Haarverzorging    Jaartal: 2013
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 60880

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 9 juni 2011 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst waarbij de ondernemer zich heeft verplicht tot het uitvoeren van enkele ontkleuringsbehandelingen van het haar van de consument. Deze behandelingen zijn in de maanden juni en juli 2011 uitgevoerd. De consument heeft daarvoor een bedrag van € 278,80 aan […]

Print/PDF

Ontslag door grensoverschrijdend gedrag terecht, maar nazorg slecht geregeld door zorgaanbieder

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: Bindend Advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 11327/28519

Waar gaat de uitspraak over Doordat de thuissituatie niet meer houdbaar was, is de cliënte opgenomen bij de zorgaanbieder. De cliënte was opgenomen in afwachting van Active Recovery Triad (ART). De cliënte is bij de zorgaanbieder drie/vier maanden opgenomen geweest. Omdat cliënte ook daar de spanningen soms niet meer aan kon, ontplofte zij wel eens. […]

Print/PDF


Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.