Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

U ziet 8151-8160 van de 8352 uitspraken

Zorgaanbieder heeft niet onzorgvuldig gehandeld bij het doen van aangifte en bij het beëindigen van de behandelrelatie

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 104287

In het geschil tussen Cliënt en Parnassia Groep BV, gevestigd te Den Haag,(verder te noemen: de zorginstelling). Behandeling van het geschil Partijen zijn overeengekomen dit geschil bij wege van bindend advies door de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg (verder te noemen: de commissie) te laten beslechten. De commissie heeft kennisgenomen van de overgelegde stukken. Het geschil is […]

Zorgaanbieder heeft niet onzorgvuldig gehandeld in medische begeleiding van cliënt

Commissie: Geestelijke Gezondheidszorg    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 5814/14194

Waar gaat de uitspraak over De gemachtigde van de cliënt vindt dat de medische begeleiding van de cliënt door de zorgaanbieder onzorgvuldig is geweest. Het medisch dossier was niet op orde, er werd onjuiste medicatie verstrekt en is er niet adequaat gehandeld op het lage gewicht van de cliënt en de problemen met zijn schildklier. […]

Zorgaanbieder heeft niet-medische zorgovereenkomst terecht beëindigd

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: Overeenkomst    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 20691/28035

Waar gaat de uitspraak over De zorgaanbieder heeft de thuiszorg aan de cliënten beëindigd omdat de cliënten de medewerkers vervelend zouden behandelen. De cliënten stellen dat dit niet waar is en dat de zorg onterecht gestopt is. Ook heeft de zorgaanbieder de klacht hierover niet goed afgehandeld. De cliënten eisen dat de zorg hervat wordt. […]

Zorgaanbieder heeft onderzoek gedaan naar pijnklachten na heupoperatie. Geen onzorgvuldig handelen.

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (Niet) Ontvankelijkheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 151923/168910

Waar gaat de uitspraak over? “Cliënte heeft een heupoperatie gehad en ondervind daarvan nog de gevolgen. Er is een zenuw geraakt en heeft onvoldoende nazorg gekregen. De interne klachtencommissie heeft relevante correpondentie niet in de beoordeling betrokken. Zij vordert schadevergoeding. De klachtencommissie heeft geoordeeld dat de ingreep lege artis is uitgevoerd. Er is grondig onderzoek […]

Zorgaanbieder heeft onvoldoende rekening gehouden met belangen cliënt

Commissie: Gehandicaptenzorg    Categorie: bejegening/ opzegging overeenkomst/ zorgverlening    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: -

Waar gaat de uitspraak over? De dochter van klagers verblijft bij de zorgaanbieder sinds 1999, waar ze 24 uur per dag zorg ontvangt. De afgelopen twee jaren is de verhouding tussen medewerkers van de zorgaanbieder en klagers stroef geworden. Mediation heeft daaraan niet kunnen bijdragen, waarop de zorgaanbieder de overeenkomst heeft opgezegd. Klagers vinden dat […]

Zorgaanbieder heeft onzorgvuldig gehandeld door de verkeerde diagnose te stellen

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 22025/28075

Waar gaat de uitspraak over Enkele weken na een liesbreukoperatie werd cliënte ernstig ziek op de SEH opgenomen, waarna zij kort daarop overleed. Doordat er werd nagelaten op de SEH een CT-scan te maken, werd de verkeerde diagnose gesteld. De nabestaanden van de cliënte eisen een schadevergoeding wegens onzorgvuldig handelen. De klachtencommissie van het ziekenhuis […]

Zorgaanbieder heeft operatie goed en zorgvuldig uitgevoerd en meerdere keren geprobeerd cliënt tevreden te stellen

Commissie: Zelfstandige Klinieken    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 87135/127065

Waar gaat de uitspraak over De cliënt is door de zorgaanbieder geopereerd, maar het resultaat was erg lelijk. Daarom is er een hersteloperatie uitgevoerd, hierna was het resultaat nog erger dan eerst. Volgens de cliënt is er een fout gemaakt bij de incisie en heeft hij ook geen siliconenpleisters of iets dergelijks aangeboden gekregen. Daarnaast […]

Zorgaanbieder heeft protocol niet nageleefd; cliënte heeft onnodig pijn geleden

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (Immateriele) schade    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 199489/206357

Waar gaat de uitspraak over? Cliënte is van de trap gevallen en heeft haar enkel gebroken en een duimletsel opgelopen. De operatie aan haar enkel heeft niet geleid tot het verwachte resultaat. Vanwege een complicatie diende cliënte opnieuw te worden geopereerd. De commissie is van oordeel dat de eerste operatie volgens professionele standaard is uitgevoerd. […]

Zorgaanbieder heeft te lang gewacht met op de hoogte stellen van de gezondheidstoestand

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: Informatieverstrekking    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 4677/9713

Waar gaat de uitspraak over Het gaat om de behandeling van de inmiddels overleden moeder van klager. De klager vindt dat de behandeling van haar moeder, cliënte, niet juist is geweest. Ze vraagt zich af of haar moeder wel echt stervende was toen zij naar huis ging en of er daarom terecht is gestopt met […]

Zorgaanbieder heeft terecht dossier niet overgedragen aan klaagster

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: zorgverlening/ informatievertrekking    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 249593/365521

Waar gaat de uitspraak over? De klacht heeft betrekking op de bejegening en de zorgverlening door medewerkers van de zorgaanbieder aan de inmiddels overleden moeder van klaagster. De uitspraak In het geschil tussen mevrouw [naam], wonende te [plaatsnaam] (hierna te noemen: de cliënt) en De Zorgcirkel, gevestigd te Alkmaar (hierna te noemen: de zorgaanbieder). Samenvatting […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.