Onze eerdere uitspraken

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht onze eerdere uitspraken van de diverse Geschillencommissies. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

U ziet 8741-8750 van de 8815 uitspraken

Zorgaanbieder schiet niet te kort in de zorgverlening, ondanks klachten gemachtigde

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On)Zorgvuldig handelen    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 7706/14179

Waar gaat de uitspraak over De cliënte dient te revalideren bij de zorgaanbieder. De gemachtigde van cliënt klaagt over de kwaliteit van de zorgverlening door de zorgaanbieder. Zo zouden er te weinig behandelingen zijn geweest die zich richten op de revalidatie. Ook waren er communicatieproblemen en problemen met betrekking tot de mondhygiëne en diëtiek van […]

Zorgaanbieder schiet niet tekort in verzorging en medische behandeling, communicatie kon beter

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: Zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Ongegrond   Referentiecode: 26454/30363

Waar gaat de uitspraak over De klaagster stelt dat de zorgaanbieder op 3 verschillende punten te weinig heeft gedaan om de cliënt (haar vader) goed te verzorgen. De medische behandeling en verzorging waren niet goed en werd er slecht gecommuniceerd met de familie. Uiteindelijk is de situatie van de cliënt  sterk verslechterd, waardoor de klaagster […]

Zorgaanbieder schiet te kort in uitvoering van zorgovereenkomst bij logeertraject cliënte

Commissie: Gehandicaptenzorg    Categorie: (On)zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 20242/27897

Waar gaat de uitspraak over De klager klaagt over de kwaliteit van de dienstverlening van de zorgaanbieder. Een keer per twee weken ging de cliënt, de zoon van de klager, van 13:00-21:00 naar het logeerhuis van de zorgaanbieder. Er was afgesproken dat na twee/drie jaar pas het logeren aan bod zou komen. Met de komst […]

Zorgaanbieder schiet tekort en vermindert kwaliteit van leven in laatste fase cliënte

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 43721/62709

Waar gaat de uitspraak over De cliënte was opgenomen op de revalidatieafdeling van de zorgaanbieder, in afwachting van een plek in een hospice. Zij was, door haar medische situatie, volledig afhankelijk van zorg van de zorgaanbieder en haar naasten. Volgens de klaagster heeft de arts van de cliënte fouten gemaakt en is de familie, en […]

Zorgaanbieder schiet tekort in begeleiding en veiligheid van cliënt

Commissie: Gehandicaptenzorg    Categorie: -    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 317969/524151

Waar gaat de uitspraak over? Een cliënt met een VG-05 indicatie verblijft sinds 2017 in een woonvoorziening van de zorgaanbieder, maar ontvangt onvoldoende passende zorg. De zorgaanbieder overschat zijn zelfredzaamheid, wat leidt tot problemen met zijn dag- en nachtritme, persoonlijke hygiëne en deelname aan dagbesteding. Ook ontbreekt een begeleidingsplan, waardoor de zorg niet eenduidig wordt […]

Zorgaanbieder schiet tekort in beoordeling patiënt met mogelijk herseninfarct

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: -    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 351067/507354

Waar gaat de uitspraak over? Een patiënt diende een klacht in tegen het ziekenhuis, omdat hij op de spoedeisende hulp niet door een neuroloog werd onderzocht en ten onrechte naar huis werd gestuurd. Later bleek dat hij opnieuw een herseninfarct had doorgemaakt, wat leidde tot blijvende beperkingen. De Geschillencommissie oordeelde dat de zorgaanbieder onvoldoende zorgvuldig […]

Zorgaanbieder schiet tekort in informatie over exposure therapie

Commissie: Zorg Algemeen    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 636913/746274

Waar gaat de uitspraak over? Dit geschil ging over de zorgverlening van de zorgaanbieder aan de cliënt, die in behandeling was voor psychische klachten, met name in de vorm van EMDR-sessies. De cliënt voerde klachten aan over het feit dat de zorgaanbieder haar advies gaf voor exposure therapie zonder voldoende informatie over de mogelijke bijwerkingen, […]

Zorgaanbieder schiet tekort in nazorg en communicatie na operatie

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: -    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 281607/450069

Waar gaat de uitspraak over? Een cliënt onderging in 2017 een operatie aan haar triggerduim, maar hield daarna langdurige pijnklachten. Toen ze zich in 2019 opnieuw meldde, werden haar klachten door de zorgaanbieder vooral toegeschreven aan psychische problematiek. In 2020 wees een second opinion echter op zenuwschade, waarna een hersteloperatie volgde. De Geschillencommissie oordeelt dat […]

Zorgaanbieder schiet tekort in nazorgtraject na verwijderen baarmoeder

Commissie: Ziekenhuizen    Categorie: (On) zorgvuldigheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 70600/110483

Waar gaat de uitspraak over De cliënte heeft haar baarmoeder laten verwijderen in het ziekenhuis van de zorgaanbieder, hierbij is per ongeluk een urineleider doorgesneden. Na de operatie zijn er pijnlijke complicaties opgetreden en heeft de cliënte meerdere keren contact opgenomen met de zorgaanbieder. Vocht in de buikholte werd hier verkeerd gediagnosticeerd en pas na […]

Zorgaanbieder schiet tekort in waarborgen privacy cliënt

Commissie: Verpleging Verzorging en Geboortezorg    Categorie: Overeenkomst    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 38813/59612

Waar gaat de uitspraak over De vader van de klaagster, de cliënt, kwam in het verpleegtehuis van de zorgaanbieder te wonen en heeft bij het aangaan van de zorgovereenkomst aangegeven erg gesteld te zijn op zijn privacy. Al snel sloot de cliënt vriendschap met een medebewoonster die de cliënt claimde en zijn persoonlijke sfeer binnendrong. […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.